Audi RS 4 B5 : un autre classique plus : la première étape

Proizvedeno je samo 6.030 primjeraka Audija RS 4 B5 – zato moćni karavan privlači interes sve više kolekcionara. Međutim, cijene različitih primjeraka značajno variraj magazin de piese auto online.

Audi RS 4 B5 : un autre classique plus : la première étape

Prva generacija Audija RS 4 lansirana je 1999. godine kao nasljednik legendarnog RS 2. No, za razliku od svog prethodnika, ovaj model nije nastao u suradnji s Porscheom, već ga je razvila tvrtka quattro GmbH. U početku su planirali napraviti samo 3000 primjeraka u Ingolstadtu, no potražnja se pokazala toliko velikom da je Audi napravio ukupno 6030 prve generacije RS 4!

RS 4 B5 više nije jedan od onih modela koji u sebi "drže" potencijal da postanu klasici, ali je za to ipak previše nov, a cijene su mu povoljne. Moćni karavan već je godinama tražen klasik – a kolekcionari su spremni platiti velike svote za njega. Kada je lansiran 1999. godine, osnovna cijena brzog Audija bila je 127.000 maraka – brutalan iznos za A4. Ali RS 4 nema mnogo toga zajedničkog sa svojim civilnim parnjakom.

127.000 maraka – cijena u salonu

"Eksplozije" na karoseriji i veliki usisnici zraka odmah odaju vrhunski model. A ako mislite da je RS 4 “dobio” samo na težini, varate se: karavan je 1999. razvijao istu snagu kao Ferrari F355. Za to je zaslužna izuzetno snažna 2,7-litrena V6 biturbo jedinica ispod poklopca motora. Motor je prvi put lansiran u S4, u kojem je generirao 265 KS. Ali kod RS 4 "konja" je znatno više - zahvaljujući podršci stručnjaka iz Coswortha (tada dio VW grupe). Zahvaljujući značajnim izmjenama poput većih turbopunjača i međuhladnjaka, kao i prilagođenih glava motora i novog ispušnog sustava, RS 4 razvija 381 KS. i najveći okretni moment od 440 Nm. A za 1999. godinu to su impresivni pokazatelji!

0-100 km/h za 4,9 sekundi

Snaga se prenosi na sva četiri pogonska kotača putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača. S težinom od 1620 kg, RS 4 od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekundi, a najveća mu je brzina elektronički ograničena na 250 km/h. Međutim, motor "donosi u bitku" - što također objašnjava zašto se toliko RS 4 tunira.

Potpuno originalni primjerak RS 4 B5 (model je dostupan samo kao Avant) trenutno je na popisu za prodaju njemačkog zastupstva Best Cars UG. Automobil je prvi put registriran u rujnu 2000. godine i u zadnje 24 godine prešao je oko 194.000 kilometara.

Na fotografijama se ne vidi ozbiljna kilometraža Audija, nisu vidljiva ozbiljnija oštećenja niti drugi nedostaci. Greške ima i na felgama (ipak su originalne), kao i na kožnoj unutrašnjosti - ipak je mašina stara četvrt stoljeća.

Važnije je da je sve u vezi s tehnikom funkcioniralo. Prema prodavatelju, RS 4 je bio u boji 'Avus Silver Metallic' i imao je punu servisnu povijest. Također, nedavno su zamijenjeni mnogi dijelovi (zubasti remen sa vodenom pumpom, pumpa goriva, zglobovi volana, brtve i gume). Ulje je također bilo novo.

Na kraju, ostaje najvažnije pitanje: koja je cijena? RS 4 B5 egzot je na tržištu rabljenih automobila – ipak je proizvedeno samo 6.030. Ogromne razlike u cijenama ostavljaju dojam na njih: najjeftiniji primjerci kreću se od oko 70.000 BGN, ali obično su to ugođeni ili jako istrošeni strojevi (au mnogim slučajevima – oboje).

Najskuplja blaga za kolekcionare s kilometražom manjom od 100.000 kilometara dosežu cijene i do 180.000 leva. Zato se ponuda za ovaj njemački RS 4 od drugog vlasnika čini poštenom - navedena je cijena od 38.990 eura (cca. 78.000 BGN). Naravno, za ovaj novac nećete dobiti muzejski eksponat, već pristojan automobil u kojem ćete moći uživati.

Zaključa Pompa combustibil Meat & Doria.

Ovaj primjerak vjerojatno neće zanimati većinu kolekcionara zbog velike kilometraže, ali za ljubitelje koji vole RS 4, čini se kao dobar izbor!

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Prva generacija Audija RS 4 lansirana je 1999

RS 4 B5 više nije jedan od onih modela koji u sebi "drže" potencijal da postanu klasici, ali je za to ipak previše nov, a cijene su mu povoljne