Viskeuze: som en Citroën et C4-gyel bátorottt er

Što je Bugarska napisala prije 20 godin piese auto Citroen online.

Viskeuze: som en Citroën et C4-gyel bátorottt er

Xsarin nasljednik nosi jednostavno ime C4. No, dvije verzije novog modela sve su samo ne jednostavne...

Oživljavajući duh legendarne francuske marke konačno je stigao i u kompaktnu klasu. Novi Citroën C4, koji će svoju premijeru proslaviti na Pariškom salonu automobila, prije svega impresionira svojim modernim i neobičnim oblicima - prizorom na koji smo se postupno navikli povezivati automobile s amblemom s dva chevrona. Time je stilska dosada koja je 90-ih vladala u Citroënovoj ponudi konačno poslana u povijest.

Coupe verzija ističe se avangardnim dizajnom stražnjeg dijela

Krajem godine na tržištu će se istovremeno pojaviti obje verzije C4 – zaobljena modifikacija s pet vrata i sportski orijentirana varijanta s troja vrata i gotovo potpuno ostakljenim stražnjim dijelom sasvim originalnih oblika. Citroën obećava izvanredno dobre aerodinamičke performanse za obje verzije – koeficijent otpora od samo 0,28 doista je rekordno niska vrijednost u kompaktnoj klasi.

Još više veseli što je Citroën uz originalnost u vanjštini pripremio i poneko iznenađenje u unutrašnjosti novih modela. Glavnu ulogu u tom pogledu ima, naravno, ploča s instrumentima – Francuzi više nikoga ne mogu iznenaditi blokom kontrolnih instrumenata smještenim u sredini gornjeg dijela, ali je upravljač s fiksnim središnjim dijelom nešto neviđeno u serijskim automobilima proizvodnje do sada. Prema kreatorima novog modela, uz niz drugih prednosti koje nudi, ova konstrukcija omogućuje da zračni jastuk uvijek bude optimalno postavljen u odnosu na tijelo vozača.

Drugo veliko otkriće Citroëna u tehnologiji serijskih automobila je sustav za držanje trake. Smješteni ispod prednjeg branika, infracrveni senzori detektiraju bijele linije vodoravne oznake i šalju signal kako bi obavijestili vozača u slučaju da vozilo prođe pored njih, napuštajući traku. Pri brzini vožnje do 80 km/h upozorenje se ne vrši zvučnim signalom, već blagim vibracijama na vozačevom sjedalu.

Treća inovativna ideja trebala bi povećati udobnost i užitak boravka u automobilu. Inženjeri Citroëna osmislili su dezodorans ugrađen u armaturnu ploču, koji se brine za stalno održavanje ugodne atmosfere u putničkom prostoru. Aroma difuzor nalazi se na vrhu ploče s instrumentima i podesiv je. Ostaje za vidjeti kako će na ovu novotariju gledati proizvođači dosad popularnog "smrdljivca"...

Na kraju, ali ne i najmanje važno, upada u oči da su, općenito gledano, oprema obje verzije novog modela dobila prilično svježe dodatke iz više automobilske klase - C4 će se nuditi i sa "okrećućim" biksenonskim svjetlima i radarski kontroliranim. tempomatom, kao i sa sustavom za kontrolu tlaka u gumama.

Tržišni debi modela pratit će gama od pet benzinskih motora snage između 88 i 177 KS, kao i tri moderna dizelska motora snage između 90 i 136 KS. Dva najsnažnija dizelska agregata (sa 109 i 136 KS) također će standardno biti opremljena filtrima čestica.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Xsarin nasljednik nosi jednostavno ime C4

Oživljavajući duh legendarne francuske marke konačno je stigao i u kompaktnu klasu