¡Jetzt "AUDI" sa logotipom! ¿Er du en negy gyungonek?

Iznenađenje u Audiju: predstavljanjem novog električnog studija E concept iz Ingolstadta najavljuju odustajanje od loga s četiri prstena. Razlozi piese auto Audi de top.

¡Jetzt "AUDI" sa logotipom! ¿Er du en negy gyungonek?

Kako ljudi znaju Audi? Uskoro ga više neće biti na četiri prstena – ili barem u Kini. Audi je tamo predstavio novu električnu marku. Prepoznatljiv logotip s četiri prstena je nestao, a na automobilima jednostavno piše AUDI (velikim slovima).

Iz Ingolstadta rade AUDI zajedno s kineskim koncernom SAIC. Prvi model trebao bi se pojaviti već 2025. godine. Izložbeni automobil – električni Sportback – daje nam naslutiti buduća tri modela u srednjoj i višoj klasi.

Nedostaju tipične Audi oznake

Studio se zove E koncept. Ovdje nema tipičnih Audijevih obilježja kao što je Singleframe rešetka. Da nije bilo svjetlećeg natpisa AUDI čovjek bi pomislio da se radi o Lucid automobilu.

Concept E dugačak je 4.870 milimetara, širok 1.990 mm, visok 1.460 mm i ima međuosovinski razmak od 2.950 mm. Dva uska, četvrtasta svjetlosna bloka sa svake strane služe kao prednja svjetla – vjerojatno matrična LED svjetla. Svjetlosni potpis upotpunjuje kvadratni okvir između prednjih svjetala i odbojnika, koji se sastoji od mnoštva filigranskih LED točkica. Dizajn svjetla straga je u istom stilu, iako malo izmijenjen, s iznimno uskim stražnjim svjetlima.

Interijer je čist i prostran. 4K zaslon pokriva cijelu širinu nadzorne ploče. Na drugi pogled uočavamo crni element koji je integriran u središte instrument ploče. Ovo je AUDI Assistant, AI avatar. Funkcijama automobila može se upravljati dodirom i glasovnim naredbama. Novost je traka osjetljiva na dodir s dva okretna prekidača na središnjoj konzoli. Osim upravljanja glasom, dodirom i nekoliko tipki, infotainment sustav radi i s prepoznavanjem lica.

Studio ima 775 KS.

Čini se da je pogon spreman za serijsku proizvodnju. Izložbeno vozilo opremljeno je pogonom na sva četiri kotača (jedan elektromotor po osovini). Snaga sustava je znatna, 570 kW. (775 KS). Sukladno tome, sprint do 100 km/h traje samo 3,6 sekundi.

Kako bi se unatoč velikoj snazi osigurala razumna kilometraža, odabrana je baterija kapaciteta 100 kWh. No, kako je kinesko mjerenje kilometraže krajnje optimistično, tvornička specifikacija od preko 700 kilometara prilično je nerealna.

Zahvaljujući sustavu od 800 volti, zaustavljanja punjenja neće biti preduga. Još nije poznato koliko je vremena potrebno za punjenje baterije pomoću brzog punjača. Za punjenje od 370 kilometara (prema kineskom ciklusu kilometara) potrebno je deset minuta.

Ostaje za vidjeti hoće li AUDI privući nove kupce u Kini bez četiri prstena. S ovim dizajnerskim jezikom iz Ingolstadta riskiraju da budu jedni od mnogih. Jer konkurencija snažnih automobila srednje i visoke klase s tehnologijom brzog punjenja nije mala.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Kako ljudi znaju Audi? Uskoro ga više neće biti na četiri prstena – ili barem u Kini

Iz Ingolstadta rade AUDI zajedno s kineskim koncernom SAIC