Liebherrov novi motor s unutarnjim izgaranjem radi na amonijak

Liebherr, stručnjak za građevinske strojeve, ne želi odustati od klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem – i odlučio ga je prilagoditi tako da bude prihvatljiv za klimu etrier frana bosch pret fata si spate.

Liebherrov novi motor s unutarnjim izgaranjem radi na amonijak

Dolazi li revolucija u sektoru teških građevinskih strojeva? Na sajmu Bauma 2025, Liebherrovi stručnjaci za ovo područje predstavljaju koncept ekološki prihvatljivog motora s unutarnjim izgaranjem – koji neće koristiti ni benzin ni dizel.

Umjesto fosilnih goriva, jedinica će se oslanjati na "zeleni" amonijak kao izvor energije. Plin bez boje i mirisa, koji je spoj vodika i dušika, relativno je jednostavan za skladištenje i transport, ima visoku energetsku gustoću – i gori bez emitiranja CO₂ ako dolazi iz obnovljivih izvora.

Liebherr: dvije vrste goriva, nula emisija?

Predstavljeni koncept temelji se na Dual-Fuel motoru, koji može koristiti dvije vrste goriva istovremeno. U praksi to znači da amonijak daje glavnu količinu energije, dok se paljenje postiže ili dizelskim gorivom ili klimatski neutralnim vodikom, koji se idealno ekstrahira izravno iz amonijaka uz pomoć katalizatora. Zanimljivost novog stroja je da ne ispušta CO₂ niti fosilne emisije – ali ostaje pravi motor s unutarnjim izgaranjem.

Liebherr želi primijeniti tehnologiju tamo gdje se potpuno električni pogoni ne mogu nositi: u rudarstvu, u sektoru velikih strojeva i u udaljenim područjima bez pouzdanog napajanja. Prema tvrtki, ovo je važan korak prema održivoj opskrbi energijom za izvanautoceste.

Motor na amonijak će imati svjetsku premijeru na Baumi 2025

Svjetska premijera novog koncepta motora bit će na izložbi Bauma u Münchenu (7-13. travnja) – najvažnijem sajmu građevinske i rudarske opreme. Model motora bit će predstavljen u atriju glavnog Liebherr štanda.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Dolazi li revolucija u sektoru teških građevinskih strojeva? Na sajmu Bauma 2025, Liebherrovi stručnjaci za ovo područje predstavljaju koncept ekološki prihvatljivog motora s unutarnjim izgaranjem – koji neće koristiti ni benzin ni dizel

Umjesto fosilnih goriva, jedinica će se oslanjati na "zeleni" amonijak kao izvor energije