FIA razmatra povratak na V10 motore u Formuli 1

Ono o čemu svi zagriženi fanovi F1 godinama sanjaju moglo bi se pokazati ne samo pustim obećanjima, već stvarnošću: FIA zapravo raspravlja o mogućnosti povratka V10 motora. Drugim riječima: budućnost najprestižnijeg prvenstva na stazi mogla bi biti puno ugodnija za uho. Trenutno automobile pokreću 1,6-litreni V6 motori s turbopunjačem integrirani u hibridni sustav. Ovakav tip motorizacije uveden je 2014. godine, a prema novim pravilima hibridni modul MGU-H bit će izbačen planetara lpr pret stanga si dreapta.

FIA razmatra povratak na V10 motore u Formuli 1

Ovi su strojevi iznimno skupi – i znatno tiši od urlajućih V10 s prirodnim usisavanjem koje su vozači posljednji put vozili na startnu mrežu 2006. godine. Aktualni predsjednik FIA-e Mohammed bin Sulayem nagovijestio je mogućnost povratka V10 putem objave na Instagramu o budućnosti sporta. Za strojeve s legendarnom konfiguracijom razmatra se mogućnost korištenja održivog goriva kako se ne bi naštetilo ekološkoj slici sporta. Osim toga, rasprave su sugerirale da će jeftiniji V10 bez električne pomoći biti predstavljen za samo dvije godine. Druga je opcija bila da propisi iz 2026. vrijede samo tri godine umjesto prvotno planiranih pet – i tada bi automobili imali 10 "vratova".

No, prema neslužbenim informacijama, mnogi timovi nisu bili oduševljeni ovom idejom zbog velikih ulaganja u hibridne pogone. Za njih bi iznenadna promjena pravila mogla cijelu stvar baciti u haos – i unatoč ulaganjima od milijardu dolara koje su napravili, odjednom bi tim s mnogo ograničenijim proračunom mogao stvoriti konkurentniji pogonski sklop bez električne komponente.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Ovi su strojevi iznimno skupi – i znatno tiši od urlajućih V10 s prirodnim usisavanjem koje su vozači posljednji put vozili na startnu mrežu 2006

No, prema neslužbenim informacijama, mnogi timovi nisu bili oduševljeni ovom idejom zbog velikih ulaganja u hibridne pogone