Mozak na kotačima: revolucionarni napredak budućih električnih automobila iz BMW-a i VW-a
Inovacija za električna vozila proizvedena u Njemačkoj: revolucionarni motor u glavčini DeepDrive trenutno prolazi kroz integraciju u proizvodno vozilo i uskoro će biti predstavljen široj javnosti. Uz BMW i Continental, njemački startup podupire i VW. DeepDrive već planira proizvodnju u Münchenu catalizator walker pret.

BMW ga vidi kao električni motor "sljedeće generacije", a VW također financira njegov razvoj: preko kalifornijske tvrtke rizičnog kapitala Leitmotif, Volkswagen podržava start-up DeepDrive sa sjedištem u Münchenu u drugom krugu financiranja u ukupnom iznosu od 30 milijuna eura.
Pogonski sustav već je predmet nekoliko strogo povjerljivih projekata s proizvođačima automobila. DeepDrive sada ugrađuje motor u proizvodno električno vozilo kako bi pokazao njegovu prikladnost za svakodnevnu upotrebu. Električni automobil s DeepDrive unutra trebao bi biti službeno predstavljen u ljeto 2025. BMW počinje intenzivne cestovne testove s DeepDrive motorom glavčine kotača već 2024. Početni testovi s prototipom na ispitnom stolu završili su prilično obećavajućim rezultatima.
Ulaganje pomaže DeepDriveu u izgradnji proizvodnih pogona
DeepDrive namjerava upotrijebiti svježi kapital iz Leitmotifa za postavljanje pogona za masovnu proizvodnju na svojoj nedavno kupljenoj lokaciji u sjevernom Münchenu. Tvrtka sa sjedištem u Münchenu surađuje s 8 od 10 najvećih svjetskih proizvođača automobila.
Investitor Leitmotif, u kojem je VW nedavno stekao udio, također podupire, među ostalim tvrtkama, projekt nuklearne fuzije Proxima Fusion (također njemački) i stručnjaka za recikliranje baterija Redwood Materials (SAD). Inače, DeepDrive je prve korake u svom razvoju napravio u suradnji s dobavljačem automobilske industrije Continentalom.
Motor glavčine je stari tehnički koncept
Koncept je vrijedan pažnje jer je cijeli pogon integriran u kućište u glavčini kotača. Sam koncept je vrlo star: još poznatiji Porsche Lohner, predstavljen prije 125 godina, bio je opremljen motorima u glavčinama kotača. U to vrijeme, međutim, tehnologija – kao i električna vozila općenito – nije uspjela zaživjeti zbog visokih troškova i nedovoljnog dometa.
Koje su prednosti novog motora glavčine?
Danas litij-ionske baterije imaju puno veću gustoću energije od olovnih baterija iz prošlosti, a precizna proizvodnja i digitalizacija omogućuju stvaranje mnogo učinkovitijih pogona. DeepDrive uklanja prašinu s koncepta koji se posljednjih godina koristio za, primjerice, električne bicikle.
Motor glavčine montiran je izravno na kotač – stoga pruža najizravniji prijenos snage na kotače. Ovo eliminira potrebu za zupčanicima, vratilima i spojkama, koji troše energiju. Okretni moment je ogroman, a rekuperacija snažnija nego kod konvencionalnih elektromotora. Prema Continentalu, učinkovitost se povećava do 20 posto.
Osim toga, pogonski sustav, integriran izravno u kotač, osigurava nižu razinu buke tako da putnici nisu akustički opterećeni. Kompaktniji dizajn također štedi mnogo prostora, koji se može ostaviti za putnički prostor i prtljažnik ili omogućuje smanjenje cijele karoserije automobila. Zahvaljujući principu rada, pogon se hladi vanjskim zrakom, čime se štedi materijal, prostor i energija (za pumpe). Prema podacima DeepDrivea, sustav je jamčio smanjenje troškova proizvodnje od oko 2000 leva u usporedbi s konvencionalnim električnim pogonskim sklopom.
Što čini sustav s dva rotora tako moćnim?
Još jedna inovacija ugrađena je u dizajn motora s dva rotora. U ovom slučaju, elektromagnetski stator pokreće kotač ne kroz jedan, već kroz dva rotora. Prema proizvođaču, to je povećalo učinkovitost i omogućilo pogonu ogroman okretni moment. BMW govori o "dva električna motora u jednom". U DeepDriveu stator se nalazi u središtu, a oko njega se paralelno okreću unutarnji i vanjski rotor.
BMW je pun hvale za postignuća kojima se motor već dokazao na testnom stolu. “DeepDrive uzorci dijelova u većini slučajeva premašuju reklamirane karakteristike”, kaže voditelj razvoja BMW-a Karol Wiersik. To je neobično za tako ranu fazu razvoja proizvoda s potpuno novom tehnologijom. Motori su dizajnirani za visokonaponske sustave koji rade na 400 ili 800 volti. Tvorci inovativnog sustava očekuju da će prva njime opremljena električna vozila biti lansirana na tržište 2028. godine.
Koliko su DeepDrive elektromotori lakši?
DeepDrive je već razvio nekoliko verzija jedinica. Najsnažniji motor (“RM 1800”) razvija okretni moment do 1800 Nm na osovini i najveću snagu od 160 kW (ekvivalentno 217 KS) – u konfiguraciji s pogonom na sva četiri kotača ovo bi rješenje bilo idealno za supersportski automobil ili teški SUV, jer bi osiguralo ukupnu snagu od 868 KS. A težina RM 1800 je samo 35 kilograma. Za usporedbu: glavni elektromotor APP310 u VW ID.3 (i drugim električnim vozilima koncerna VW) stvara maksimalnih 204 KS. težak oko 90 kilograma.
Koncept je također prenesen na središnji pogon (tj. na konvencionalni elektromotor). Eksperimentalna verzija koju je DeepDrive već dizajnirao razvija 350 kW (476 KS) i teži manje od 80 kilograma, otkriva proizvođač.
- 2025-03-31 - Pola tone novog Opel Grandlanda napravljeno je od recikliranih materijala
- 2025-03-29 - Sedmo mjesto Nikole Tsolov posljednjeg dana testiranja u Bahreinu
- 2025-03-28 - Testni program Nikolaï Tsolov u Bahreinu
- 2025-03-26 - Luksuzna limuzina s V8 biturbo motorom i vrlo malom kilometražom.
- 2025-03-25 - Liebherrov novi motor s unutarnjim izgaranjem radi na amonijak
- 2025-03-24 - Hoće li Audi vratiti sportski TT coupé?
- 2025-03-22 - Renault 5 Turbo ponovno rođen kao električni automobil od 540 konjskih snaga (VIDEO)
- 2025-03-21 - FIA razmatra povratak na V10 motore u Formuli 1
- 2025-03-20 - Stručnjak: "Hamiltonov Ferrari brak je gotov"
- 2025-03-19 - Kako liječiti bolove u leđima nakon dugog putovanja?
