¿Euh 7-euro-mercado en gasolina?

U Njemačkoj je 2019. registrirano oko 3,6 milijuna novih automobila; u 2020. bit će ih znatno manje zbog pandemije koronavirusa. Od 2025., kada novi Euro 7 standard emisija stupi na snagu u cijeloj EU, vjerojatno će ih biti puno manje – jer ih mnogi od sadašnjih modela uopće neće imati. Jer Europska komisija, na čelu s Ursulom von der Leyen, pri uvođenju idućeg eurostandarda planira dosad najstrože standarde za štetne emisije Senzor debit aer Huco.

¿Euh 7-euro-mercado en gasolina?

Stroge norme emisije CO2 za vozni park dugo su bile pojašnjenje, sada se raspravlja o zagađivačima kao što su NOx (dušikovi oksidi), koji su već doveli do zabrane vožnje u mnogim europskim gradovima. U ime EU raspravlja se o studiji stručnjaka iz cijele Europe („Advisory Group on Vehicle Emission Standards“) na 66 stranica do koje je došla. Evo nekih od glavnih referentnih točaka:

• U budućnosti, novi automobili moraju moći emitirati maksimalno 30 mg NOx po km, au narednom scenariju – čak i samo 10 mg/km. Prethodne dopuštene vrijednosti bile su 60 mg za benzinske motore, 80 mg za dizelske motore. Ugljični monoksid treba smanjiti sa 1000/500 mg na 300, odnosno 100 mg.

• Postupak ispitivanja RDE, koji koristi mobilni uređaj za mjerenje usklađenosti s graničnim vrijednostima čak i u stvarnim uvjetima vožnje (PEMS, prijenosni sustav za mjerenje emisija), trebao bi biti stroži. RDE (Real Driving Emissions) prati određene parametre (prosječna brzina, vanjska temperatura, nadmorska visina, kilometraža od najmanje 16 km). Primjer: nakon hladnog starta, dok se katalizator ne zagrije, automobili ispuštaju više štetnih emisija nego na radnoj temperaturi, također i pri vožnji punim gasom. U novoj proceduri ispitivanja dopušten je puni gas, teoretski cijelo vrijeme, samo je udaljenost 5 km kraća. U budućnosti će automobili morati zadovoljiti te vrijednosti na temperaturama od -10 do +40 stupnjeva Celzijusa, čak i na nadmorskoj visini od 1000 ili 2000 metara (do sada - najviše 700 m) i s teoretskim "život" od 15 godina ili 240.000 prijeđenih kilometara (do sada – 160.000). Pravila bi se također trebala primjenjivati na krovne kutije, nosače za bicikle ili prikolice.

• Prethodnu toleranciju od 25 do 30 mg pri mjerenju PEMS-a treba odbaciti. Općenito, to znači da kako bi automobil pouzdano 'pao' ispod 30 mg, mora zapravo emitirati 0 mg NOx. Bio bi to izazov za moderne motore s unutarnjim izgaranjem, koji nikada nisu bili ekološki prihvatljiviji. Stručnjaci u industriji govore o "objavi rata" i gotovom kraju dizelskih i benzinskih motora ako Euro 7 postane stvarnost. “Komisija želi nametnuti da u praksi ubuduće automobil ne smije ispuštati štetne plinove u svakoj situaciji na cesti – bilo da vuče prikolicu u planinama ili kad se “nabija” po gradu. To je tehnički nemoguće i svi to znaju", kritizirala je čelnica VDA (Unije njemačkih proizvođača automobila) Hildegard Müller. Inženjeri kažu da su standardi postavljeni na takav način da se uopće nisu mogli ispuniti.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Stroge norme emisije CO2 za vozni park dugo su bile pojašnjenje, sada se raspravlja o zagađivačima kao što su NOx (dušikovi oksidi), koji su već doveli do zabrane vožnje u mnogim europskim gradovima

• U budućnosti, novi automobili moraju moći emitirati maksimalno 30 mg NOx po km, au narednom scenariju – čak i samo 10 mg/km