Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 : legendarna od 50 godina

Sportska Alfetta GT/GTV proizvedena između 1974. i 1987. ne samo da ima odgovornu misiju zamijeniti omiljene coupee serije "105" koju je stvorio Bertone, već se mora nositi s tim teškim zadatkom pod puno težim uvjetima. Nakon dvije naftne krize 1970-ih i općeg pada potražnje za snažnim i ekstravagantnim automobilima 1980-ih, nije ni čudo da su se kupei na bazi Alfette prodavali u znatno manjem broju od svojih prethodnika. No, to nimalo ne utječe na njihov imidž, a danas ovi iznimno šarmantni automobili uživaju zasluženo visoko priznanje među ljubiteljima Alfa Romea magazin piese auto Alfa Romeo online ieftine.

Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 : legendarna od 50 godina

Razvoj većeg i prostranijeg coupea od Giulie GT započeo je još 1968., s prvim studijama temeljenim na šasiji 1750 GTV, no naknadno je donesena razumnija odluka da se koristi nova, naprednija platforma Alfetta (iako ima 11 cm kraći međuosovinski razmak). Mehanički paket je drugačiji, ali misija projekta ostaje ista: osigurati znatno više prostora za četiri osobe i njihovu prtljagu od Giulie GT, zadržavajući njezin elegantan, sportski izgled. Rezultat ovih naizgled proturječnih zahtjeva je zadivljujući fastback klinastog oblika koji je dizajnirao Giugiaro koji i danas izgleda jednako dobro kao i prije pedeset godina.

Vrijeme odabrano za tržišni debi Alfetta GT teško da može biti neprikladnije. Porinut je u ljeto 1974. godine. u svijetu potresenom naftnim embargom, s osakaćenim gospodarstvom i cijenama goriva koje uzrokuju kolaps prodaje sportskih automobila. U početku je ponuđena samo jedna verzija s 1,8-litrenim četverocilindričnim motorom opremljenim s dva dvokomorna rasplinjača Dell Orto, koji je razvijao snagu od 122 KS. pri 5500 o/min Nakon 1976 originalni 1,8-litreni model zamijenjen je 2,0-litrenim GTV-om, uz uvođenje osnovnog 1,6-litrenog modela namijenjenog uglavnom talijanskom tržištu. Unatoč većem obujmu, najveća konjska snaga i okretni moment u početku su ostali u istom rasponu kao i raniji 1,8-litreni model, ali to je ispravljeno 1979. godine. s uvođenjem 2.0 L GTV 130 KS, promijenjenim ovjesom i luksuznijom unutrašnjosti. Između 1976. i 1980. god model GTV također je bio dostupan na američkom tržištu, iako je bio ugrožen masivnim saveznim sigurnosnim odbojnicima i opremljen motorom od 110 KS. s mehaničkim sustavom ubrizgavanja goriva Spica.

Početkom 2009. god automobil predstavljen na fotografijama postaje dio velike tematske kolekcije Zvezdelina Grozdanova iz Sofije, koja uključuje samo kultne modele talijanske marke iz 60-ih i 70-ih godina. Njegova Alfetta GT, opremljena 1,8 litrenim motorom od 122 KS, bila je dio najranije serije proizvedene 1975. godine.

Zaključak

Pola stoljeća nakon svog tržišnog debija, Alfetta GT vrlo je tražena među kolekcionarima, još uvijek ima inspirativan dizajn, impresionira neobuzdanim sportskim karakterom i puno je zabavnija za vožnju od svog prethodnika.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Razvoj većeg i prostranijeg coupea od Giulie GT započeo je još 1968

Vrijeme odabrano za tržišni debi Alfetta GT teško da može biti neprikladnije