Škoda 105/120/130 Serie M : en Legende, avec Heckmotor
Do sredine 1980-ih Škoda je ostala možda jedini proizvođač na svijetu koji je nastavio proizvoditi obiteljske automobile sa stražnjim motorom. Ovaj arhaični koncept prihvatila je češka tvrtka još ranih 1960-ih, kada je još bio relativno aktualan, ali vrlo brzo nakon toga brzo je potonuo u povijest, ustupivši mjesto avangardnom prednjem pogonu i dvovolumenskim karoserijama. No, zbog ograničenih financijskih mogućnosti, državna tvrtka Škoda teško može priuštiti redovito ažuriranje asortimana kako bi držala korak sa zapadnoeuropskom avangardom. Jedino što može ponuditi je djelomična modernizacija svojih poznatih modela. Upravo se to dogodilo krajem 1983. godine, kada je predstavljen kompletan facelift Škode 105/120, klasificirane internom tvorničkom oznakom M kit ambreiaj exedy pret.
Izgledom, automobili unaprijeđene serije imaju potpuno novi, aerodinamičniji prednji dio s novim branicima, spojlerom, velikim pokazivačima smjera grupiranim s halogenim prednjim svjetlima i dvodijelnim polipropilenskim branikom. Kombinirane stražnje svjetiljke također su sada mnogo veće i modernije oblikovane.
Najveća novost povezana s debijem serije M je dodavanje dva potpuno nova modela s motorima od 1300 ccm u ponudu. To su Škoda 130 L limuzina s 5 sjedala i 4 vrata te Škoda Rapid 130 sportski coupe s 2 vrata i 2 + 2 sjedala.
Jedna od rijetkih vanjskih razlika u modelu 130 L je prisutnost dodatnih otvora na prednjem spojleru, ali najznačajnije promjene su skrivene ispod karoserije, točnije u motoru, mjenjaču i stražnjem ovjesu.
Korištenje jačeg motora s povećanim obujmom zahtijeva dosta konstrukcijskih promjena standardne jedinice, uz zadržavanje osnovne koncepcije. To je također 4-cilindrični, redni, vodom hlađeni motor s gornjim ventilom (OHV) smješten uzdužno iza stražnje osovine motora. Zadržavši hod klipa od 72 mm, koji je bio isti za sve motore u tadašnjoj Škodinoj ponudi, promjer cilindra je povećan na 75,5 mm, čime je obujam povećan na 1289 cc. vidjeti Omjer kompresije je povećan na 9,7:1, a najveća snaga sada doseže 43 kWh (58,5 KS) pri 5000 o/min.
Novi blok cilindra ima povećanu krutost u području glavnih ležajeva radilice. Prijenos je ujedinjen u zajedničkom bloku s motorom.
U ovom Škodinom modelu po prvi put je u serijsku proizvodnju uveden i 5-stupanjski mjenjač kako bi se smanjila potrošnja. Maksimalna brzina doseže 153 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h odvija se za 15 sekundi.
Škodina serija iz 1985 nudi širok izbor od ukupno 10 modifikacija, koje se razlikuju po motoru, mjenjaču, karoseriji i interijeru. Ovom drugom i posljednjom modernizacijom prvog modela predstavljenog 1976. stavljena je točka na stražnje motore. U isto vrijeme, naporan rad već traje na potpuno novom modelu tvrtke Favorit s pogonom na prednje kotače i dvovolumenskom karoserijom koju je dizajnirao Bertone.
- 2025-01-08 - Osram Night Breaker LED: Arbeitsbeleuchtung ohne Reflexion
- 2025-01-06 - Oltcit Club: România méltatlanul alulieertält autója
- 2025-01-05 - 50.000 kilometara depuis Nickerchen : dans Baba-Benz-Rekord
- 2025-01-04 - C'est comme ça, à simple fejlek er, mais c'est comme frugtbart
- 2025-01-04 - Od 4. do 6. siječnja 2011., Hemus je été nommé pour la première fois par Mal ofiziels Entlassen
- 2025-01-03 - Ein Jawa 350-638 40 Tag zuvor
- 2025-01-02 - Pour 40 ans, je suis allé à la police-MZ ETZ-250F u Bugarskoj
- 2025-01-01 - 80 dana i maksimalno 25 dana tijekom prvog posjeta Mazde RX-7
- 2024-12-31 - Ford Sierra XR 4: Végzetes vonzalom
- 2024-12-30 - 35 Etiquettes pour le megacollier "Retro" de BAC