35 Etiquettes pour le megacollier "Retro" de BAC

Dana 12. prosinca 1989. god u Sofiji je sazvan osnivački sastanak na kojem je stvorena prva u bugarskoj povijesti neformalna organizacija ljubitelja povijesnih vozila - Bugarski retro automobilski klub.

35 Etiquettes pour le megacollier "Retro" de BAC

Početak ove plemenite inicijative stavili su ljudi koji su prije mnogo godina već imali ne samo izravan odnos s temom, već i određena praktična iskustva vezana uz traženje, očuvanje i restauraciju vozila visoke povijesne vrijednosti. U statutu BAC "Retro" stoji da je klub javna, domoljubna i kulturno-prosvjetna organizacija fizičkih i pravnih osoba s interesom za povijest vozila.

U međuvremenu je pripremljeno sve što je potrebno za uspješan početak rada kluba - statut, grb, pečat pa čak i značke.

Sljedeći sastanak kluba je 27.01.1990. Pozvani su predstavnici KS SPP-a, koji je iskazao spremnost financijski pomoći u realizaciji nekih od prvih inicijativa kluba, kao i želju da sve svoje sportske događaje organizira o vlastitom trošku. SPP također osigurava prostoriju za održavanje sjednica kluba u svojoj zgradi u ul. „Sv. Sofija" #6. Aktivnu pomoć pruža list "Auto moto svijet" redovitim objavama, apelima, izvješćima i ažurnim informacijama.

Vrijeme od kraja 1989. ostaje u našoj povijesti kao jedna od najvažnijih prekretnica vezana ne samo za ukidanje totalitarnog režima, već i za nadu u normalan i prirodan razvoj i afirmaciju na svim područjima života, a ne kao formalna posljedica resorne naredbe. , ali kao plod slobodne volje i neprikosnovene privatne inicijative su neosporni i danas se mogu vidjeti posvuda, pa tako iu krugovima naše retro zajednice.

U Bugarskoj prije 1989 riječi i fraze poput "retro", "povijesna vozila", "klub", "kolekcija", "restauracija", "natjecanje elegancije" mogu se pročitati u jednoj rečenici samo kada se govori o nedostupnim vrijednostima zapadnog svijeta. .

Za razliku od naših susjeda na Balkanu ili ostatka istočnoeuropskih zemalja, gdje veza s automobilskom poviješću nikada nije bila potpuno prekinuta, ovdje se sve mora graditi ispočetka.

Uvrštavanje ove djelatnosti u naš kulturni kalendar u posljednja više od tri desetljeća povezano je s brojnim naporima, kompromisima, kontinuiranim dijalogom s nadležnim institucijama, vezanim uz uklanjanje niza formalno-birokratskih prepreka i objektivno sagledavanje stanja. povijesnih vozila.

Ono što sa žaljenjem možemo konstatirati jest da ni danas još nisu realizirane neke od najambicioznijih ideja domaćih pionira retro kulture, primjerice stvaranje velikog muzeja automobila u Sofiji ili održavanje godišnjeg retro sajma. izložba s međunarodnim sudjelovanjem u izložbenoj dvorani.

No, mnoge druge stvari dobivaju svoju uspješnu provedbu i profesionalnu razinu na kojoj se danas provode različite aktivnosti, poput organizacije starinskih povorki, mitinga ili smotri elegancije ili pak dinamične kulturne razmjene koja se značajno aktivirala ulaskom u FIVA-u.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Početak ove plemenite inicijative stavili su ljudi koji su prije mnogo godina već imali ne samo izravan odnos s temom, već i određena praktična iskustva vezana uz traženje, očuvanje i restauraciju vozila visoke povijesne vrijednosti

U međuvremenu je pripremljeno sve što je potrebno za uspješan početak rada kluba - statut, grb, pečat pa čak i značke