Ein Jawa 350-638 40 Tag zuvor

U prvoj polovici 1980-ih uvoz motocikala u Bugarsku nije prelazio 12-13 000 jedinica, 1984. pao na 7000, a 1986. god doslovce se urušava na simboličku razinu od 3900. Tako se motociklistička kultura u zemlji, građena tijekom gotovo osam desetljeća, pokazuje u potpunom padu. Stoga su moderni motocikli na bugarskom tržištu vrlo rijetki u tom razdoblju, a novi modeli Jawa, koji su postali vrlo popularni u našoj zemlji u poslijeratnom razdoblju, sada su ovdje prisutni samo na stranicama specijaliziranog tiska. Upravo je to slučaj s novom Jawa 350-638 koja je 1985. godine zamijenila iznimno popularni model 350-634. Ima puno atraktivniji dizajn i opremljen je elegantnim aerodinamičnim spojlerom s prozirnim štitnikom od vjetra, a neke su izvedbe dostupne u metalik boji.

Ein Jawa 350-638 40 Tag zuvor

Klizači na novoj prednjoj teleskopskoj vilici izrađeni su od lake legure s mat crnom završnom obradom. Konstrukcija dvaju prigušivača u kombinaciji s gumenim umetcima između krajeva rebara dvaju cilindara i glavama cilindra pridonose značajnom smanjenju razine buke. Stražnja vilica ima zavojne opruge s promjenjivim nagibom i progresivnim karakteristikama i centralno smještene teleskopske amortizere. Predopterećenje opruge može se podesiti u četiri položaja ovisno o opterećenju bicikla i uvjetima na cesti.

Novi, mnogo lakši motor izliven je od aluminijske legure, a čahure od lijevanog željeza utisnute su u cilindre kako bi se osigurala visoka otpornost na trošenje. U usporedbi s cilindrima od lijevanog željeza prethodnog modela, novi dizajn poboljšava hlađenje, što omogućuje povećanje stupnja kompresije, a time i snage i ekonomičnosti motora, osobito pri većim brzinama. Povećani stupanj kompresije također doprinosi smanjenju sadržaja toksičnih komponenti u ispušnim plinovima. Ispod lijevog poklopca kartera i mjenjača nalazi se ojačana spojka s 5 lamela, koja se može isključiti ne samo lijevom ručkom na upravljaču, već i aktiviranjem nožne ručice za mijenjanje brzina.

Motor ima radnu zapreminu od 344 kubika. cm, kompresijski omjer 10,2 i razvija najveću snagu od 19 kW pri 5250/min. Maksimalni okretni moment iznosi 33 Nm pri 5000 o/min. Podmazivanje je puhanjem kartera, kao kod svakog dvotaktnog motora, a omjer ulja i benzina je 1:40.

Novi Horizontalni klizni rasplinjač tipa 2928 SE poboljšava performanse motora pri manjim opterećenjima i prijelaznim pojavama dok istovremeno smanjuje toksičnost ispušnih plinova.

Značajne su promjene i u elektroinstalaciji koja je sada 12-voltna. Prethodni generator istosmjerne struje zamijenjen je mnogo snažnijim 3-faznim sinkronim alternatorom opremljenim diodnim ispravljačem i regulatorom vibracija.

Ukupne dimenzije motocikla su: dužina 2080 mm, širina (na upravljaču) 710 mm, visina 1065 mm. Volumen spremnika je 17 l, masa praznog vozila (bez benzina) 156 kg, a nosivost 130 kg.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Klizači na novoj prednjoj teleskopskoj vilici izrađeni su od lake legure s mat crnom završnom obradom

Novi, mnogo lakši motor izliven je od aluminijske legure, a čahure od lijevanog željeza utisnute su u cilindre kako bi se osigurala visoka otpornost na trošenje