Un Legjobb 30 Jours classiques Top 3-a

Broj 30 je svetinja u krugovima ljubitelja retro stila. Svi oni s nestrpljenjem očekuju trenutak kada novi automobil napuni 30 godina i automatski postane klasično vozilo. Time ne samo da mu se mijenja status, već mu vrijednost može ponovno početi rasti, a poznavatelji se prema njemu sada odnose s poštovanjem kakvo zaslužuje svaki vrijedan veteran, ako je još mladi.

Un Legjobb 30 Jours classiques Top 3-a

U uzornu ljestvicu debitantskih modela iz 1994. godine, koji odnedavno također pripadaju elitnom klasičnom klubu, naravno, mogu se uključiti razne marke i modeli, odabrani prema bilo kojim kriterijima. Dakle, u ovdje ponuđenom izboru postoji određeni subjektivni element, koji se ipak pridržava nekih osnovnih zahtjeva. Jedan od njih je da ih je prije 30 godina prodavao i njihov službeni zastupnik u Bugarskoj, a i danas su česti na cestama u zemlji.

Audi A4 B5 (1994.-2001.)

Zahvaljujući Audiju 80, Ingolstadt je napravio značajan proboj u vrlo konkurentnom segmentu tržišta, kojim su do tada dominirali BMW serije 3 i Mercedes-Benz 190E. Automobil se relativno dobro prodavao i uspješno je demonstrirao prednosti dizela u ovom sektoru, ali s dolaskom novog BMW-a E36 i Mercedesa C-klase s kojima se trebalo boriti, promjena je bila hitno potrebna.

Mnoga načela Audija 80 preuzima novi A4, ali ga karakterizira izrazito niska razina opreme, čiji je glavni cilj vezan za postizanje što atraktivnije osnovne cijene. Dizajn je više evolucijski nego revolucionaran, ali izoštrava linije prethodnog modela, a svoj vrhunac doseže u karavanskoj verziji Avant, koja se ističe vrlo osebujnim dizajnom. A4 je označio početak moderne ere za Audi, kada je marka stvarno počela izazivati lidere u klasi tog vremena, a najsnažnija 2,7-litrena twin-turbo inačica pokazala se ravnopravnim rivalom BMW-u M3.

BMW serije 7 (E38) (1994.-2001.)

Nakon što je dugo bio u sjeni S-klase, BMW je odlučio da će s novom E38 generacijom serije 7 Stuttgart staviti na svoje mjesto. Novi automobil svojim spektakularnim dizajnom i besprijekornom kvalitetom ostavlja nevjerojatan dojam. E38 uveo je zračne zavjese po prvi put u proizvodnom automobilu, kao i prvi satelitski navigacijski sustav. Osim toga, E38 također je dostupan s 5,4-litrenim V12 motorom od 322 KS bez presedana za svoje vrijeme, koji ima nevjerojatnu dinamiku u kombinaciji s besprijekornom profinjenošću.

Nije slučajno da je BMW E38 proizveden u rekordnih 340.000 primjeraka za ovu klasu, a danas, budući da je već dio elitnog retro kluba, njegova cijena konstantno raste.

Jaguar XJ X300 (1994.-1997.)

Unošenje snažne doze starog retro stila vrlo je dobra marketinška strategija koja uspijeva oživjeti Jaguar i vratiti ga u igru. Kada je Ford kupio Jaguar, znao je da se reputacija prethodnika XJ40 ne može spasiti. Hitnim programom sanacije sačuvane su sve njegove dobre komponente, ali je znatno poboljšana kvaliteta izrade, a novi izgled karoserije ispunjava ponosom svakog poznavatelja stare slave. Uostalom, Fordova investicija od 200 milijuna funti u obnovu proizvodnih pogona isplaćuje se do posljednjeg penija.

Unutrašnjost modela X300 također je u retro stilu, sa zaobljenijim sjedalima, tanjim upravljačem i novim presvlakama. Fantastična kombinacija udobnosti i agilnog rukovanja u kombinaciji s vrlo visokom kvalitetom vraća marku na vrh vala. Najjači motor u ponudi je 6-litarski V12 snage 322 KS.

Zahvaljujući izuzetno atraktivnom modelu X300, Jaguar se vratio na pravi put i unatoč kratkom životnom vijeku od tri godine, mnogi ga prepoznaju kao najbolji XJ ikada napravljen.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

U uzornu ljestvicu debitantskih modela iz 1994

Audi A4 B5 (1994