VAZ-2105 : bestseler nakon 45 godina
VAZ-2105 "Zhiguli" proizvodio se tri desetljeća - od 1980. do 2010. godine. Ova potpuno modernizirana verzija klasičnog modela 2101 ujedno je i začetnik nove obitelji, kojoj je 1982. pridružio se i luksuzniji VAZ-2107, a 1984.g i karavansku verziju VAZ-2104. Tijekom svoje 30-godišnje karijere (duže od bilo kojeg drugog tvorničkog modela), automobil je proizveden u nešto više od dva milijuna primjeraka.
Radovi na modernizaciji prvog VAZ-a započeli su ubrzo nakon što je pušten u proizvodnju, a prema preliminarnim planovima, novi model s oznakom 2105 trebao bi stati na proizvodnu traku 1975. godine. U početku je pokušana samo djelomična modernizacija, koja je utjecala samo na prednja svjetla, rešetku hladnjaka, odbojnike i neke ukrasne elemente. Kao rezultat toga, automobil postaje malo drugačiji, ali ne izgleda kao novi model. U međuvremenu su neke zapadne tvrtke poput Fiata, pa čak i Porschea ponudile vlastite umjetničke interpretacije, no na kraju je preferiran dizajnerski projekt VAZ-ovog stilista Vladimira Stepanova iz 1976. godine. U prosincu sljedeće godine napravljen je prototip, au ožujku 1978. započela su ispitivanja prve serije prototipa. Krajem 1979. god puštena je u rad nova montažna traka, a 03.01.1980 proizveden je prvi serijski VAZ-2105.
Svrha modernizacije je da automobil dobije moderniji izgled, da poveća udobnost, aktivnu i pasivnu sigurnost, da postane ekonomičniji i ekološki prihvatljiviji. U VAZ-2105, po prvi put u sovjetskoj automobilskoj industriji, korištena su pravokutna prednja svjetla u kojima su sva prednja svjetla - duga i kratka, mjerači i pokazivači - bila objedinjena. Jedinice stražnjeg svjetla uključuju mjerače, svjetla za maglu, svjetla kočnica, pokazivače smjera i svjetlo za vožnju unazad. Korištene su halogene žarulje i novi reflektori, a neke od izvoznih verzija opremljene su brisačima prednjih svjetala.
Kontrolni instrumenti na armaturnoj ploči imaju staklo protiv odsjaja. Predviđeni su alarmi za status baterije, tlak ulja, razinu kočione tekućine, aktivaciju svjetala za maglu.
Neke jedinice su također modernizirane. Na primjer, napor pri okretanju upravljača smanjen je za 1/3 zahvaljujući zamjeni valjkastih ležajeva kugličnim ležajevima. Ugrađen je vakuumski pojačivač kočnice, dizajn potporne ploče stražnje kočnice je nov, a razmak između pločica i bubnja automatski se podešava.
Svi releji i osigurači skupljeni su u posebnu kutiju s prozirnim poklopcem, a razvodni lanac zamijenjen je tišim plastičnim remenom. Novi dizajn zračnog filtra također pomaže u smanjenju buke. Ugrađen je novi rasplinjač "Ozon" opremljen ekonomajzerom prisilnog praznog hoda i razdjelnikom s centrifugalnim i vakuumskim prednaprednikom koji osiguravaju smanjenje potrošnje goriva i smanjenu toksičnost.
Automobil je opremljen novim mjenjačem, a ovisno o uvjetima rada koriste se različiti reduktori na stražnjoj osovini.
VAZ-2105 je tijekom svoje duge karijere nekoliko puta moderniziran. Od 2005. godine motori su sada opremljeni sustavom izravnog ubrizgavanja kako bi zadovoljili nove ekološke zahtjeve, što omogućuje produljenje proizvodnje automobila za još nekoliko godina.
Posljednji VAZ-2105 (obojen u plavo) silazi s proizvodne trake 30. prosinca 2010. Ukupno je proizvedeno 2.090.741 automobila svih varijanti modela.
- 2024-12-21 - Brüsselben a fait ses debuts avec la version DS, 100% interdite côté électronique
- 2024-12-20 - Symbioz : ez a Renault gyönyörködteti az avsfkeket (VIDEO)
- 2024-12-18 - Visszasektika: En Hummer NZ szerénységet-mutat
- 2024-12-17 - À tout moment électrique V-klasse de Mercedes
- 2024-12-16 - Motorzugang para la automobilización total – de 45 jours jusqu'à la première de Metalex 1-04
- 2024-12-15 - En 3-Zoll-Dízel D 2900 : moteur totalement équipée
- 2024-12-14 - Teljes gázzal 2 más féle jogosítvány nél
- 2024-12-13 - Vous pouvez également le faire : E-skásztáú-kombi
- 2024-12-12 - ZIL-4104: Rolls-Royce težine 3 tone i najveće brzine 190 km/t
- 2024-12-11 - Minden ittok leggyorsabb G-szätnaa tob mint 1000 LE-vel.