Oltcit Club: România méltatlanul alulieertält autója

Unatoč žestokim kritikama (uključujući i neke istočnoeuropske stručnjake), Oltcit Club vrlo je suvremen i zanimljiv automobil. Debitirao je 1981., samo tri godine nakon svog francuskog prethodnika, Citroën Visa, i za svoje vrijeme bio je gotovo bez premca među ograničenom gamom dostupnom na istočnoeuropskim tržištima. Izuzmemo li relativno arhaičnu koncepciju motora, koja odgovara onoj u Citroënu 2CV, te nezadovoljavajuću kvalitetu izrade, kompaktni rumunjski automobil plijeni pozornost svojim modernim izgledom i moderno dizajniranim interijerom disc frana textar pret fata si spate.

Oltcit Club: România méltatlanul alulieertält autója

Nova marka je kombinacija imena rumunjske regije Oltenia, gdje se nalazi tvornica, i Citroëna. Dizajn amblema tvrtke slijedi isti princip i kombinacija je slova O i jednog od ševrona u amblemu Citroën.

Dioničko društvo u kojem sudjeluju rumunjska država i Citroën (s udjelom od 64% do 36%) za proizvodnju kompaktnih osobnih automobila osnovano je 1977. godine. Proizvodni kapacitet poduzeća je 100.000 jedinica godišnje, od kojih su neke namijenjene izvozu u Francusku i druge zemlje zapadne Europe, pod trgovačkim imenom Citroën Axel.

Oltcit je u početku bio ponuđen sa zrakom hlađenim 4-taktnim rasplinjačkim motorima i horizontalno postavljenim cilindrima od aluminijske legure. Najmanji je dvocilindraš radnog obujma 652 kubika. cm i 34 KS, koji je potekao iz motora 2CV, ali je naknadno potpuno moderniziran, opremljen novom koljenastom osovinom, učinkovitijim sustavom hlađenja i elektroničkim beskontaktnim sustavom paljenja. Kasnije je dostupan i veći 4-cilindrični motor obujma 1129 ccm. cm, s ventilima u obliku slova V (s 2 bregaste osovine smještene u glavama cilindara i pogonjene po 1 zupčastim remenom), s dvocijevnim rasplinjačem Solex i klasičnim sustavom paljenja s centrifugalnim i vakuumskim korektorom. Razvija najveću snagu od 57,5 KS. pri 6250/min, a omjer kompresije je 9 : 1. Četverostupanjski mjenjač preuzet je iz Citroëna GS.

U kasnijoj fazi implementiran je i motor od 1300 ccm, koji je koristio klipnu skupinu 2-cilindraša i postizao snagu između 64 i 70 KS.

Proizvodne linije Oltcita u Craiovi opremljene su vrlo suvremenom opremom za svoje vrijeme, a neke aktivnosti, poput zavarivanja karoserije, potpuno su robotizirane i uz visoku produktivnost mogu osigurati strogo poštivanje zadanih tehnoloških režima. Nakon lakiranja i tretiranja antikorozivnim preparatima, pojedini elementi karoserije, poput blatobrana i vrata, prekrivaju se prozirnom folijom koja ih štiti od mogućih ogrebotina. Kočioni diskovi na stražnjoj osovini zaštićeni su od podmazivanja i mehaničkih oštećenja tehnološkim štitnicima koji se skidaju tek pri konačnoj montaži kočionog mehanizma. Kočioni sustav se puni tekućinom pomoću posebne instalacije.

Ovjes je torzijska greda sprijeda i straga, što jamči tradicionalnu francusku udobnost u kombinaciji s dovoljnom izdržljivošću. Automobil je izvorno trebao imati disk kočnice na svim kotačima, ali u verziji RM (iz RumunjskeModificata) ima prednje disk kočnice iz Dacie, au konfiguraciji RT (iz Rumunjske Totale) cijeli set kočnica je iz Dacie (disk kočnice na prednjim i stražnjim doboš kočnicama).

Vjetrobransko staklo opremljeno je jednim centralno smještenim brisačem koji može raditi s dvije različite brzine iu pulsnom načinu rada. Stražnje staklo također je opremljeno brisačem i mlaznicom za vodu. Vanjski retrovizor podesiv je iz putničkog prostora.

Budući da automobil ima dvoja vrata, prednja se sjedala mogu otpustiti i pomaknuti prema naprijed, a njihov povratak u početni položaj osigurava mehanički uređaj za "memoriranje".

Zapremina prtljažnika oko 310 kubika. dm je jako dobar za auto ove klase, a poklopac prtljažnika drže dva plinska amortizera.

Zbog niza nepredviđenih komplikacija, uglavnom birokratske prirode, otvaranje pogona koje je bilo planirano za 1980. godinu je odgođeno. Prvi gotov automobil predstavljen je u listopadu 1981., prvi serijski primjerci sišli su s proizvodne trake u listopadu 1982., a masovna proizvodnja počela je tek 1984., u relativno malim nakladama. Godine 1990. Oltcit je postao potpuno vlasništvo rumunjske države i nastavio je svoje aktivnosti još nekoliko godina.

Danas je tvornica u Craiovi montažna podružnica Forda, gdje se sklapaju modeli Kuga i EcoSport.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Nova marka je kombinacija imena rumunjske regije Oltenia, gdje se nalazi tvornica, i Citroëna

Dioničko društvo u kojem sudjeluju rumunjska država i Citroën (s udjelom od 64% do 36%) za proizvodnju kompaktnih osobnih automobila osnovano je 1977