GAZ-3101 : en "Wolga"-Pelleşületlen álma V-alakú-Motorral

Najraniji pokušaji potpunog moderniziranja nove "Volge" GAZ-24 napravljeni su prije nešto više od pola stoljeća. Prvi prototip tzv. GAZ-3101 (na ovaj način klasificiran prema novom sovjetskom sustavu označavanja koji je uveden u isto vrijeme), dovršen je 15. prosinca 1973. godine. Odmah upada u oči potpuno novi, jako amerikanizirani prednji kraj, koji je mnogo bliži američkoj modi iz sredine 1970-ih od starog (također amerikaniziranog, ali sada prilično arhaičnog) prednjeg kraja s dva okrugla prednja svjetla, koji je sličan modelu Ford Falcon godina 1962. Poznata prepreka uspješnom postizanju željenog vizualnog efekta su neproporcionalno mala pravokutna svjetla (koja su, prema nepotvrđenim informacijama, uzeta na privremeno korištenje iz Wartburga 353). Konzervativni europski utjecaj može se vidjeti u rasporedu masivnih ploča u koje su grupirana stražnja svjetla.

GAZ-3101 : en "Wolga"-Pelleşületlen álma V-alakú-Motorral

Sa strane, automobil se gotovo ne razlikuje od serijskog GAZ-24, ali sada su uklonjeni mali prozori na prednjim vratima, a ručke su čvrsto integrirane u vrata u skladu s novim standardima za pasivnu sigurnost pješaka. Tradicionalni kromirani retrovizori su zadržani, ali sada su podesivi iznutra. Interijer je potpuno nov, s naslonima za glavu na svim sjedalima, potpuno moderniziranom armaturnom pločom s poliuretanskim premazom. Spremnik goriva, koji je do tada bio ispod dna prtljažnika, premješten je iza stražnjeg sjedala, a na njegovo mjesto rezervni kotač. Kočioni sustav je s podijeljenom petljom, a pomaže mu vakuumski servo, a prednje kočnice su disk kočnice.

Dva prototipa pokreću V6 motori od 2990 ccm, jedan s blokom cilindra od lijevanog željeza (GAZ-24-14) izvorno razvijenim za GAZ-24, a drugi s identičnim blokom od aluminija (GAZ-24- 18). Oba proizvode 136 KS, ali je potonji mnogo lakši. Automobili eksperimentalne serije također su opremljeni automatskim mjenjačem, servo upravljačem, električnim prozorima i klima uređajem.

U tom je razdoblju dana načelna dozvola za početak proizvodnje GAZ-3101, ali je nekoliko puta odgađana iz različitih razloga. Glavna je ta što je tadašnji ministar automobilske industrije SSSR-a Viktor Polyakov kao prioritet osigurao solidna ulaganja za tvornicu automobila Volga za maksimalno brzu asimilaciju modernih, potpuno novih modela s dvovolumenskom karoserijom i prednjim dijelom. - pogon na kotačima. S druge strane, Zavolzhsky Motor Plant (ZMZ), koji je poddobavljač GAZ-a, nije uspio apsorbirati planiranu proizvodnju V6 motora. U vanjskotrgovinskom udruženju “Avtoexport” također su oprezni prema ovoj vrsti motora, budući da su nakon naftne krize 1973. god. ekonomičnost goriva postaje glavna briga.

Suočen s takvim ograničenjima, GAZ nastavlja modificirati i mijenjati (i u mnogočemu pojednostaviti) "sadržaj" automobila. Kao rezultat toga, kao i s ciljem održavanja nižih troškova proizvodnje, odlučeno je da se budući automobil opremi 4-cilindričnim motorom ZMZ-4022, prilično sličnim motoru GAZ-24, ali blok cilindra i glava već su izrađeni od aluminija. U odnosu na standardni ZMZ-24D, snaga je povećana za 10 KS. i već doseže 105 KS. pri 4750 o/min. Iako je automobil 50 kg teži, ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno je na 16,2 sekunde (dok je kod GAZ-24 22 sekunde), a maksimalna brzina raste sa 145 na 152 km/h. Smanjena je i potrošnja goriva s 10,5 na 8,5 litara na 100 km.

U ovoj konfiguraciji, s novim 4-cilindričnim motorom, bez servo upravljača, bez automatskog mjenjača i s pojednostavljenom opremom, automobil je preimenovan u GAZ-3102. Poslan je u Moskvu na odobrenje početkom 1980. a tijekom Olimpijskih igara održanih u isto vrijeme u Moskvi prvi put je prikazan široj javnosti. No do početka proizvodnje moraju proći još dvije godine.

Istina, ideja o serijskoj Volgi s V-motorom je ipak realizirana, iako u vrlo ograničenom izdanju. U razdoblju 1982.-1989 izgrađena je mala serija automobila s brojčanom oznakom 3101, opremljena 5,52-litrenim V8 motorima snage 195 KS. pri 4400 o/min, koji postižu najveću brzinu od 170 km/h. Bili su namijenjeni samo specijalnim službama SSSR-a.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Sa strane, automobil se gotovo ne razlikuje od serijskog GAZ-24, ali sada su uklonjeni mali prozori na prednjim vratima, a ručke su čvrsto integrirane u vrata u skladu s novim standardima za pasivnu sigurnost pješaka

Dva prototipa pokreću V6 motori od 2990 ccm, jedan s blokom cilindra od lijevanog željeza (GAZ-24-14) izvorno razvijenim za GAZ-24, a drugi s identičnim blokom od aluminija (GAZ-24- 18)