ZIL-4104: Rolls-Royce težine 3 tone i najveće brzine 190 km/t

Luksuzna vladina limuzina ZIL 4104 predstavljena prije nešto više od 45 godina, poput svog prethodnika ZIL 114, stilizirana je u vrlo sterilnom i konzervativnom dizajnerskom stilu. Osim vlastite težine od 3335 kg, ističe se impresivnim ukupnim dimenzijama: duljina 6339 mm, širina 2086 mm i visina 1500 mm. Motor koji se koristi, kao iu prethodnim verzijama, je V8 s radnim volumenom od 7695 kubika. cm (promjer cilindra 108 mm, hod klipa 105 mm), što ga čini jednim od najvećih u serijskoj proizvodnji automobila (samo Cadillac ima veći motor od 7730 cc, čiji je radni obujam naknadno povećan na 8200 cc .cm). Omjer kompresije je 9,3:1, a najveća snaga 316 KS. s pri 4600/min.

ZIL-4104: Rolls-Royce težine 3 tone i najveće brzine 190 km/t

Klipovi imaju poseban deflektor na prednjoj strani, dizajniran za bolje vrtloženje smjese goriva i učinkovitiji proces izgaranja. Glava cilindra i blok cilindra lijevani su od aluminijske legure, s košuljicama cilindra od lijevanog željeza utisnutim u blok. Motor ima dvije gornje bregaste osovine koje se lančano pokreću od koljenastog vratila. Podizači ventila su hidraulički. Kako bi se povećala sigurnost, uz glavnu električnu instalaciju postoji i hitna. Maksimalna brzina automobila doseže 190 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 13 sekundi, a prosječna potrošnja goriva je 22 litre na 100 km.

Prijenos ZIL 4104 sastoji se od hidrotransformatora, zajedno s planetarnim mjenjačem, iz kojeg se okretni moment prenosi na hipoidni glavni prijenos stražnje osovine. Kočioni sustav je hidraulički dvokružni, s jednim vakumskim i dva hidropneumatska pojačala, svaki krug djeluje samostalno. Kočnice na sva četiri kotača su disk ventilirane. Karakteristična značajka prednjeg ovjesa je prisutnost uzdužnih torzijskih šipki.

Ostale specifične značajke Zila 4104 uključuju dvostruko paljenje i dvije pumpe za gorivo, posebno laminirano vjetrobransko staklo i trostruka električna stakla koja bi trebala pružiti zaštitu od zračenja u slučaju nuklearnog napada. Kazetofon Vilma, radio Riga kojim se upravlja sa stražnjeg sjedala, grijanje i klima uređaj također su dostupni.

Spremnik je zapremine 120 litara, a kao glavno gorivo koristi se olovni benzin od 95 oktana. Godine 1984 stari dvostupanjski mjenjač, naslijeđen od prvog Zila 111 proizvedenog nakon 1958. godine, zamijenjen je trostupanjskim automatikom.

Zil 4104, kao i njegovi prethodnici, izrađuje se u uvjetima stroge tajnosti i održava ga posebna jedinica KGB-a u garažama s ograničenim pristupom, a svi ljudi povezani s proizvodnjom, popravkom i servisom automobila dužni su po zakonu držati sve u potpunoj tajnosti.

Osamdesetih godina prošlog stoljeća u Bugarskoj je također bio jedan takav primjerak koji se i danas čuva u garaži NSO-a.

Koliko je poznato, napravljeno je ukupno 106 primjeraka ZIL-a 4104, a na toj su osnovi napravljene i neke egzotične varijante - vozilo hitne pomoći s karavanskom karoserijom (4 komada), kabriolet s dvoja vrata (3 komada) , oklopna verzija (2 komada) itd.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Klipovi imaju poseban deflektor na prednjoj strani, dizajniran za bolje vrtloženje smjese goriva i učinkovitiji proces izgaranja

Prijenos ZIL 4104 sastoji se od hidrotransformatora, zajedno s planetarnim mjenjačem, iz kojeg se okretni moment prenosi na hipoidni glavni prijenos stražnje osovine