U Europi je 1,8% automobila električno.
Čak i ako uračunamo plug-in hibride, automobili s punim ili djelomičnim električnim pogonom dosežu tek 3,9 posto arc spirala sachs pret fata si spate.
![](https://www.autopower.parts/images/articles/1.8-percent-of-cars-in-europe-are-electric.jpg)
Kao što je poznato, Europska unija želi zabraniti prodaju novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine. Barem na trenutak. No, ni tada vam nitko ne može zabraniti da vozite svoj benzinski ili dizelski motor, a novi podaci pokazuju da će trebati dugo vremena, možda i desetljeća, da većina ljudi prijeđe na električne automobile.
Mnogi sumnjaju da će se to uopće dogoditi. Skepticizam raspiruju sljedeći podaci: 2023 U 2018. bilo je gotovo 249 milijuna automobila na cestama u EU, ali samo 1,8% njih bili su potpuno električni automobili. U Njemačkoj je ta stopa od 1. siječnja 2024. iznosila 2,84.
Nedavno objavljeni podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) pokazuju da električni automobili još uvijek moraju prijeći dug put prije nego što sustignu ili čak prestignu motore s unutarnjim izgaranjem. Unatoč državnim subvencijama, poreznim olakšicama i drugim pogodnostima, potpuno električni automobili čine samo mali udio vozila registriranih u Europi. Čak i uzimajući u obzir plug-in hibride, automobili s utičnicom za punjenje predstavljat će samo 3,9% ukupnog EU voznog parka 2023. godine, prema ACEA-i.
Dok cijene novih automobila i dalje rastu alarmantnom brzinom, ne čudi što Europljani sve dulje ostaju pri svojim starim automobilima. Prosječna starost automobila u EU je 12,5 godina, a Grci imaju najstariji vozni park s automobilima prosječne starosti 17,5 godina. Na drugom kraju ljestvice su stanovnici Luksemburga, čiji su automobili u prosjeku stari 8 godina.
ACEA procjenjuje da će 2023 U 2018. godini u EU je bilo 248.824.542 automobila, 1,4% više nego prethodne godine. Uzimajući u obzir zemlje Europske udruge za slobodnu trgovinu (Island, Norveška, Švicarska) i Ujedinjeno Kraljevstvo, ukupno 294.480.894 automobila bilo je na europskim cestama u 2023. godini, što je povećanje od 1,4% u odnosu na 2022. godinu.
Čini se da su Talijani najpametniji u automobilima sa 694 automobila na 1000 stanovnika, dok Latvija ima najmanju gustoću automobila sa 381 automobilom na 1000 stanovnika. Prosječni Europljanin svake godine automobilom prijeđe oko 12.346 kilometara.
Godine 2024 Tržišni udio potpuno električnih automobila u EU iznosio je 13,6%, što je smanjenje od jednog postotnog boda u odnosu na prethodnu godinu. Smanjen je i udio plug-in hibrida sa 7,7% na 7,1%. U širem području EU+EFTA+UK udio električnih automobila je blago pao sa 15,7% na 15,4%, dok je udio PHEV automobila smanjen sa 7,7% na 7,3%. U Njemačkoj je udio potpuno električnih automobila smanjen za 4,9 na 13,5%.
Proizvođači automobila bore se da ispune sve strože propise o emisijama znatno prije cilja za 2035. godinu. od 0 g/km treba postići. Automobilske tvrtke riskiraju plaćanje pozamašnih kazni ako premaše ciljeve voznog parka koji su stupili na snagu ove godine. VW je nedavno izrazio zabrinutost da bi mogao platiti do 1,5 milijardi eura zbog nepoštivanja ograničenja 2025. godine.
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: čudan coupe iz Brazila
- 2025-02-17 - Aion V – kineski automobil
- 2025-02-15 - Peugeot na tržište lansira snažan obiteljski SUV 4x4 od 325 KS
- 2025-02-14 - Nijemci prestaju kupovati nove automobile
- 2025-02-13 - 40 godina od početka Renaulta koji je prijetio Ferrariju i Porscheu
- 2025-02-12 - Prvi Volkswagenov SUV nastao je prije pola stoljeća
- 2025-02-11 - Je li dovoljno pretrčati 89 kilometara?
- 2025-02-10 - Renault ulazi u novu eru s malim električnim automobilima
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: zaboravljena legenda talijansko-američkog V8
- 2025-02-06 - Renault 21: snažan odjek mode 80-ih
![Autodijelovi AutoPower](images/autopower_website_preview.png)