¡Gør VW T5 i T6 tout simplement fertig!

Najsnažnije modifikacije VW T5 i T6 uzrokuju patnju mnogim kupcima. Ali iskusni mehaničari i odvjetnici pružaju nadu za rješavanje problema piese auto online.

¡Gør VW T5 i T6 tout simplement fertig!

Tisuće kupaca VW-a već ima gorko iskustvo s najpotentnijim, ali i najproblematičnijim dizelskim varijantama modela T5 i T6. Tipični simptomi problema uključuju veliku potrošnju ulja, probleme s filterom čestica dizela (DPF), oštećenje turbopunjača i gubitak antifriza. Kada su prisutni, kombi će prije ili kasnije morati u servis.

Mehaničar Markus Kreus predobro poznaje simptome: "Mijenjam u prosjeku dva motora tjedno, što je gotovo 100 godišnje." Njegova radionica u regiji Allgäu, Njemačka, specijalizirana je za popravke motora za modele T5 i T6 i sada privlači kupce iz cijelog svijeta. Krois prima upite za popravke sa Sardinije, pa čak i iz Australije i Sjedinjenih Država.

Uzroci T6 defekata su složeni

Wild Motoren u Pleichfeldu (Bavarska) također redovito prima pozive očajnih VW kupaca. Knjige narudžbi bile su pune, kaže voditelj servisa Richard Wilde: "Primamo upite gotovo svaki dan", kaže on. Već su rezervirali tečajeve za listopad!

Dok je kod T5 (šifra motora: CFCA) glavni uzrok kvarova već identificiran – neispravno projektiran ventil za recirkulaciju ispušnih plinova (EGR), uzroci kvarova kod T6 (šifra motora CXEB i CXEC) su nešto složeniji. Prema Kroesu, EGR je očito problem broj jedan: sustav recirkulacije ispušnih plinova sklon je kvarovima, koji često dovode do postupnog gubitka rashladne tekućine.

Istina, postoji poboljšani model, ali VW obično ne pokriva troškove zamjene. Jedino u slučaju kvara motora postoji šansa da će proizvođač pokriti dio troškova, ali obično šanse za to nisu velike i treba se boriti uz dosta napora. Jednako ozbiljan problem toplinskog preopterećenja međuhladnjaka pri vožnji punim gasom može se riješiti većim naknadnim međuhladnjacima.

Posljedice toplinskog preopterećenja imaju dugoročne negativne učinke. Spomenuti vrhunski motori s oznakama CFCA, CXEC, CXEB imaju problema, jer loše hlađenje dovodi do velikih opterećenja raznih komponenti. Kao rezultat toga, turbopunjač, ​​glava cilindra i klipovi mogu pokvariti.

Česti kvarovi ležajeva zbog lošeg dizajna pumpe za ulje

Prema radionici za popravak motora MIK Motoren GmbH u Hilteru (Donja Saska), noviji Euro 6 DZMA motori često imaju oštećene ležajeve zbog konstrukcije uljne pumpe. Njegova poboljšana zamjena može vam uštedjeti mnogo glavobolja. U suprotnom, veći popravci motora mogu biti potrebni i prije 100.000 kilometara.

Što vlasnici mogu učiniti kako bi zaštitili svoj T5 ili T6 od ozbiljnih oštećenja? Ulje moraju mijenjati svakih 15.000 – dakle u kraćim intervalima. “Jednako je važno redovito provjeravati pogreške pohranjene u računalu i pratiti koliko se čađe nakupilo u filtru čestica dizela”, objašnjava Markus Kreus: “Pretjerano visoka razina čađe obično ukazuje na to da motor troši previše ulja – a to je signal ozbiljnog trošenja.”

Još jedan problem javlja se kod čestih vožnji na kratkim udaljenostima: kod ove vrste rada ne može se dovršiti regeneracija filtra čestica dizela i može doći do razrjeđivanja ulja. Zato Kroes savjetuje: "Dugi prijelazi su najbolji za ove motore." Posljednje rješenje je zamjena motora.

Kako to pitanje stoji s pravne točke gledišta?

Nažalost, ako primijetite tipične simptome kod T5 ili T6, oštećenje je već nepovratno – i može se popraviti samo za puno novca: za Biturbo (CFCA) modifikaciju u T5 proizvođač najavljuje cijenu od oko 12.800 eura (25.600 leva) – i to samo za dijelove bez rada, dok je za T6 još skuplje. Pritom, iako su slabosti najboljih motora odavno poznate, ako VW uopće pokupi dio računa za popravak, to se obično događa sa značajnim kašnjenjem, pod velikim pritiskom i pod strogim uvjetima.

Neki od tih uvjeta, poput mjerenja potrošnje ulja ili potrebe za poštivanjem intervala održavanja, potpuno su razumljivi. No i dalje je prilično zabrinjavajuće što VW ne pruža brzu i adekvatnu pomoć, iako je tvrtka odavno potvrdila značajan broj kvarova na dva najjača motora.

S vremena na vrijeme, ljudi u Wolfsburgu se brinu za svoje kupce i pokazuju samozadovoljstvo, ali za mnoge vlasnike Bullija, koji moraju predvidjeti troškove popravka do 40.000 leva, tužba, posebno u slučajevima T5, pokazuje se kao jedini način da VW pokrije dio troškova uzrokovanih neispravnim EGR hladnjakom (T5) i antifrizom u uljnim vodovima (T6).

Međutim, u konačnici su šanse da klijenti dobiju naknadu bolje nego ikad. S jedne strane, u Njemačkoj već postoji nekoliko forenzičkih ispitivanja koja jasno određuju uzroke tipičnog kvara T5 u EGR hladnjaku. Ako se takvi dokazi prihvate na sudu, VW je obično "spreman na značajne ustupke", kaže odvjetnik Pascal Fuest iz njemačkog grada Krefelda (pokrajina Sjeverna Rajna-Vestfalija). I dalje svakodnevno prima nove upite potencijalnih kupaca, a za T6 ih je sve više. Fuestov ured je radio (ili još uvijek radi) na više od 100 slučajeva vezanih uz slučaj autobusa. Ovisno o kilometraži, VW može pokriti između 50 i 80 posto troškova popravka.

Odvjetnik Frederick Giesewius iz Stuttgarta također kaže da je 80 posto bilo maksimalno moguće postignuće – što mu je uspjelo postići stotine puta.

Nakon odluke Višeg zemaljskog suda u Celju s kraja 2024. Vlasnici neispravnih T5 u još su boljoj poziciji za pregovore: jer se u odluci spominje greška u dizajnu, a također sugerira da je VW prekršio svoje obveze praćenja proizvoda i upozoravanja kupaca. Šanse za uspjeh također se povećavaju za ozlijeđene vozače T6. Gisevius vjeruje da je bilo samo pitanje vremena kada će dobiti potrebno stručno mišljenje. Do sada su to "gotovo bez iznimke" sudovi priznavali i rješavali u korist tužitelja.

VW očito nastoji što više spriječiti intervenciju stručnjaka. Primjeri za to su odluke Regionalnog suda u Hannoveru i Regionalnog suda u Lüneburgu: nedugo nakon što su sudovi odlučili zatražiti vještačenje, VW je brzo izrazio želju za pregovorima i postigao izvansudsku nagodbu, prenosi Fuest. Ne smije biti konkretniji jer se rezultati usporedbi uvijek moraju držati u tajnosti.

Nastavite na sljedeću stranicu

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Tisuće kupaca VW-a već ima gorko iskustvo s najpotentnijim, ali i najproblematičnijim dizelskim varijantama modela T5 i T6

Mehaničar Markus Kreus predobro poznaje simptome: "Mijenjam u prosjeku dva motora tjedno, što je gotovo 100 godišnje