Pirin-Fiat 850: à Bolgár-Fiat-Története

Fiat 850 jedan je od najtipičnijih i najpopularnijih talijanskih automobila, proizvodio se između 1964. i 1973. Evolucijski je poboljšan i potpuno obnovljen dizajnerski nasljednik neprikosnovenog svjetskog hita Fiat 600. Motor Fiata 850 je poboljšana verzija modela 600, s radnim obujmom povećanim na 843 ccm. Model je dostupan u dvije verzije – Normale sa 34 KS. i Speciale sa 47 KS Najveća brzina osnovne izvedbe doseže prihvatljivih 128 km/h, a u posebnoj je 8 km/h viša clapeta control admisie aer vemo pret.

Pirin-Fiat 850: à Bolgár-Fiat-Története

U čisto tehničkom smislu, automobil nema nekih posebnih inovacija u odnosu na svog prethodnika, koji je debitirao deset godina ranije. Ipak, popularnost Fiata 850 velikim dijelom duguje njegovom atraktivnom izgledu s velikim okruglim prednjim svjetlima i malim okruglim stražnjim svjetlima, koji su preko njega prvi put uvedeni u Fiatovu ponudu, kao i, naravno, relativno dobroj pouzdanosti i udobnosti za ovaj tip automobila. Kao rezultat genijalnih i nekonvencionalnih inženjerskih rješenja, putnički prostor kompaktnog subkompaktnog automobila udobno prima četiri putnika i pruža sve što je potrebno za udobno putovanje na duže udaljenosti. Skroman set instrumenata na armaturnoj ploči raspoređen je skladno i vizualno pristupačno. Cijela unutrašnjost presvučena je umjetnom kožom. Vlasnici Fiata 850 slažu se da usprkos osnovnom dizajnu, sustav grijanja i ventilacije automobila radi savršeno i jednostavan je za servisiranje.

U svojoj poslijeratnoj povijesti, a posebno od šezdesetih godina prošlog stoljeća, gotovo svi Fiatovi modeli licencno su se proizvodili u inozemstvu. Iznimka nije ni 850, koji također ima uspješne interpretacije u inozemstvu, pa tako i kod nas. Talijani povoljnim ponudama napadaju bugarsko tržište još od ranih šezdesetih godina prošlog stoljeća, a nedugo zatim njihova je upornost okrunjena uspjehom. 3. ožujka 1967. U Torinu je potpisan ugovor s Fiatom za montažu osobnih automobila Fiat 850 sedan, Fiat 850 coupe, Fiat 124 sedan i Fiat 124 karavan.

Prvih 18 automobila Fiat 850 stiglo je u tvornicu automobila Balkan 10. svibnja 1967. Ubrzo nakon početka montaže donesena je odluka da se talijanskim automobilima sklapanim u Lovechu da trgovački naziv "Pirin", koji se nalazi posvuda u tvorničkim dokumentima i reklamnim materijalima, ali su natpisi tvrtke na karoseriji ostali nepromijenjeni.

Prvi Fiat 850 sastavljen je u Tvornici aviona Balkan 27. lipnja 1967., a 2. travnja 1968. počinje montaža po standardu 2A (s većim stupnjem rastavljanja i složenijim operacijama, poput zavarivanja i lakiranja).

Petogodišnji ugovor s Fiatom nije obnovljen, a posljednji montirani automobil koji je u rujnu 1971. napustio tvornicu u Loveču bio je Fiat 850.

Određena utjeha za ljubitelje automobilske povijesti u našoj zemlji ostaju očuvani i restaurirani autentični predstavnici marke Pirin-Fiat. Među njima je i automobil prikazan na fotografijama.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

U čisto tehničkom smislu, automobil nema nekih posebnih inovacija u odnosu na svog prethodnika, koji je debitirao deset godina ranije

U svojoj poslijeratnoj povijesti, a posebno od šezdesetih godina prošlog stoljeća, gotovo svi Fiatovi modeli licencno su se proizvodili u inozemstvu