Une belle Toyota Supra Turbo de l'année 1988 avec Schaltgetriebe

Redni 6-cilindrični turbo motor, ručni mjenjač, skočna prednja svjetla: ova Toyota Supra pravi je automobil iz snova iz 80-i pompa de apa valeo pret.

Une belle Toyota Supra Turbo de l'année 1988 avec Schaltgetriebe

Treća generacija Toyote Supra lansirana je 1986. No, do danas Supra s oznakom MA70/MA71 ostala je u sjeni legendarne četvrte generacije s kraticom JZA80, koja je postala posebno popularna zbog filma "Brzi i žestoki". Treća generacija ikone je sjajna – i iznad svega: vrlo brza!

Ali krenimo od početka. U Njemačkoj je Supra bila dostupna samo kao Targa s pomičnim krovom, a od jeseni 1987. također dostupan s rednim 6-cilindričnim turbo motorom koji stvara impresivnih 235 KS. i 344 Nm iz radnog obujma od 3 l, što omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 6,5 sekundi. A sa svojom najvećom brzinom od 245 km/h, Toyota se nema razloga skrivati od svojih njemačkih konkurenata.

Značajan naglasak je i izbočeni dizajn s prednjim svjetlima na izvlačenje (san svakog klinca iz 80-ih i 90-ih), pogon na stražnje kotače i 5-stupanjski ručni mjenjač (postojala je i 4-stupanjska automatska verzija, ali je prije je za ležerno "krstarenje"). A budući da je Supra prava Toyota, sportski automobil dugačak 4,63 metra i težak 1550 kilograma stekao je reputaciju prilično pouzdanog. Unatoč svojim izvrsnim performansama, Supra nije uspjela steći popularnost u Njemačkoj sve dok model nije ukinut iz proizvodnje 1992. godine. To se nije promijenilo ni 30 godina kasnije, jer ni kao rabljeni automobil Supra broj tri nije bestseller.

Rabljena Supra sa samo 142.000 kilometara

Prednost toga je što su čak i očuvani primjerci dostupni po relativno niskoj cijeni - pogotovo kada se uzme u obzir cijena MKIV-a, koja je posljednjih godina doslovce eksplodirala. Ipak, najteže je pronaći Supra MKIII s ručnim mjenjačem bez podešavanja.

Autosalon Scuderia Sportiva Colonia u Kölnu trenutno nudi upravo takav primjer. Na prvi pogled sve u vezi s tamnocrvenom Suprom izgleda u redu: automobil je od trećeg vlasnika, isporučen prvom vlasniku u Mönchengladbachu u veljači 1988. i s njim ostaje do 2005. Supra je potom prodana čovjeku iz Duisburga, a 2013.g odlazi posljednjem vlasniku u Krefeld. U proteklih 37 godina sportski je automobil prešao oko 142.000 kilometara - što je prihvatljiva kilometraža, posebno za Toyotu.

Doduše, Supra je već jednom bila prefarbana. No što je još važnije, sva tri prethodna vlasnika ostavila su automobil u izvornom obliku – što ovaj primjerak čini pravom egzotikom na tržištu. Osim toga, u kolovozu 2023. napravljen je osnovni servis sa zamjenom zupčastog remena ukupne vrijednosti oko 14.000 kn (prema njemačkim cijenama). Supra s traženim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem je, prema riječima prodavača, odmah spremna za korištenje iu izvrsnom je stanju – barem o tome svjedoči galerija s velikim brojem fotografija.

Najavljena cijena - 50 tisuća kuna. leva

U pozadini svega toga najavljena cijena od 25.000 eura (cca. 50.000 BGN) izgleda više nego dobro. Jer, kao što smo već spomenuli, ponuda modela je vrlo ograničena: najjeftiniji primjerci koštaju oko 20.000 BGN svaki, ali obično su to "ubijeni od vožnje" primjerci s automatskim mjenjačem. Dobro održavane Supra MKIII koštaju najmanje 40 tisuća kuna. BGN, iako za neke traže i 60 tisuća. No, te su svote naprosto smiješne u odnosu na novac koji "traže" za Supru MKIV bez tuninga.

Zaključak

Doduše, Supra treće generacije nije toliko tražena kao MKIV, ali je puno jeftinija – i jednako egzotična. Zaključak je da je Toyota Supra prekrasan automobil, bilo da se radi o MKIII ili MKIV.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Treća generacija Toyote Supra lansirana je 1986

Ali krenimo od početka