Pannónia P12: posljednji mađarski motocikl napravljen prije 50 godina
Danas su mađarski motocikli Pannónia kod nas poznati samo najvatrenijim zaljubljenicima u motore. U drugoj polovici 1950-ih, međutim, uvozili su se u velikim količinama i brzo su se etablirali kao jedan od najtraženijih i najomiljenijih proizvoda na bugarskom tržištu stergatoare bosch pret parbriz luneta auto.
Proizvodnja Pannonije započela je ranih 1950-ih u poznatoj tvornici kamiona Csepel. Glavni ponuđeni model, koji je nosio ime Csepel 250, debitirao je 1950. godine, isprva opremljen motorom s dva klipa, no nakon 1951. godine napravljena je samo verzija s jednim klipom.
Godine 1954 Motocikli su preuzeli ime marke Pannónia, ali su zadržani glavni dio izgleda i tehničke značajke prethodnog modela. Blok motora također je identičan izgledom, ali postoje neke tehničke razlike koje se odnose na lančani primarni pogon i radilicu.
Jedan od najpopularnijih modela tvrtke je TLF, proizveden kasnih 1950-ih, koji je doživio značajan izvozni uspjeh, ali je to donekle usporilo tempo njegovog tehničkog razvoja. Temelji se na prvom modelu iz 1954. godine, koji je tada već bio dosegnuo granicu svojih mogućnosti, te bloku motora, dizajniranom još 1940. godine. ne podliježe poboljšanju. Stoga je stvorena nova serija prototipova motora u kojima je dotadašnji cilindar od lijevanog željeza zamijenjen aluminijskim, a zasebno su izrađeni i neki eksperimentalni modeli s dvocilindričnim motorima. U to vrijeme razvoj modernog dvocilindričnog modela P20 već je bio u punom zamahu. Dizajniran je tako da se može proizvoditi dulje vrijeme bez potrebe za velikim ažuriranjem.
Ovaj suvremeni tip, koji je složeniji od prethodnih verzija, sada ima mnogo novih dijelova, što zahtijeva izradu novog alata, a to opet čini motocikl iznimno skupim. Zbog toga je odlučeno da se jedan od starijih modela – Pannonia T5 (proizvedena nakon 1964.) djelomično modernizira nekim dijelovima iz P20, što je rezultiralo novim modelom P10, predstavljenim 1967. godine. Ima novu teleskopsku vilicu i stražnji amortizer, a spremnik i sjedalo preuzeti su s P20. Novi cilindar i glava motora, kao i kućište motora, napravljeni su posebno za ovaj model. Kasnije je motor dobio i usisni prigušivač i modificirani ispuh, što je omogućilo tiši rad.
Godine 1974 predstavljen je najnoviji model tvrtke, P12. Temelji se na P10, ali s manjim, 18-inčnim kotačima sličnim onima na verzijama s dva cilindra, modificiranim okvirom, novim dizajnom prednjih svjetala, novim starterom, kao i revidiranim ispušnim i kontrolnim instrumentima. Njegova glavna prepoznatljiva značajka je specifična narančasta boja, koja je u snažnom kontrastu s crnom bojom tipičnom za većinu prethodnih Pannonia modela.
Zanimljiv je detalj iz povijesti tvrtke da je davne 1974. god Predstavnici svjetski poznate tvrtke Yamaha žele na području Csepela izgraditi modernu tvornicu od četrdeset tisuća četvornih metara za proizvodnju 50.000 japanskih motocikala godišnje, od čega bi 70 posto trebalo prodati u inozemstvo. No, državni vrh Narodne Republike nije podržao ideju, čime je mađarska motociklistička industrija konačno stala na kraj. Posljednja Pannónia sa serijskim brojem 689 039 sišla je s proizvodne trake Csepel 24. listopada 1975. godine.
- 2025-01-29 - Kicsi agressif "vágó"
- 2025-01-28 - DS Automobiler: dostupan nakon 70 godina
- 2025-01-28 - Automóviles DS : depuis 70 ans
- 2025-01-27 - Quelle est la durée de votre séjour au refuge PRUEBA EL MEJOR?
- 2025-01-27 - Sustav automatskog učenja ne radi.
- 2025-01-25 - Une belle Toyota Supra Turbo de l'année 1988 avec Schaltgetriebe
- 2025-01-24 - Njemačka i Francuska dovršile su EU-Verbot para Elektroautos
- 2025-01-23 - Au Brésil Ventura : et Volkswagen les chevaux meer på market kommer
- 2025-01-22 - Verteidiger Octa 635 lóerőkal: igazi terepjáró (TESZT)
- 2025-01-21 - En réponse à Saab 98-Prototyp, pour le véhicule automobile utilized