MZ ETZ 125/150 : en argot Sotsa kétkerekű

Godine 1985 tvornica motocikala u Chopau započinje serijsku proizvodnju novih modela MZ125/150, koji su ujedno i posljednji prije ponovnog ujedinjenja Istočne i Zapadne Njemačke termostat facet pret auto.

MZ ETZ 125/150 : en argot Sotsa kétkerekű

Prvi motocikli MZ 125/150 debitirali su 1962. i doživjeti dinamičnu tehničku evoluciju tijekom vremena. Godine 1964 široka rebra cilindra i uređaj za uvođenje rasplinjača pojavili su se 1969. najveća snaga povećana je na 7,35 kW za verzije od 125 ccm i 8,45 kW za verzije od 150 ccm, a predstavljena je i prva teleskopska vilica. Godine 1973 uveden je novi tip motocikla s teleskopskom vilicom, a 1977. god poboljšan je mehanizam radilice s omjerom smjese benzin/ulje 50:1. Stilske promjene također daju prepoznatljiv i nezaboravan izgled svakoj sljedećoj generaciji MZ-a.

Novi MZ ETZ, lansiran prije točno 40 godina, odlikuje se brojnim tehnološkim i konstrukcijskim nadogradnjama, no poseban dojam ostavlja njegov atraktivan dizajn koji je potpuno ravan zapadnim konkurentima. Okvir se izrađuje automatiziranim i mehaniziranim zavarivanjem. Skraćivanjem za 60 mm i uvođenjem stražnjih guma od 16 inča, međuosovinski razmak manjih modela smanjen je za 90 mm u odnosu na 250cc, a ukupna dužina za 200 mm. Tehnološka sličnost unutar male i velike MZ omogućuje racionalno korištenje raspoloživih proizvodnih kapaciteta. U usporedbi s do sada korištenim prešanim okvirom, stabilnost konstrukcije je povećana za 100%. Cijeli prednji kraj, uključujući teleskopsku vilicu, upravljač, armature i bokobrane identični su onima kod MZ 250, ali modeli 125/150 također imaju dodatna poboljšanja kao što su okruglo ogledalo, kombinacija prekidača za kratka i duga svjetla, sirena, svjetlosna sirena i pokazivači smjera, ploča s instrumentima s tahometrom, brzinomjerom i prekidačem za paljenje.

Prednja disk kočnica preuzeta je s MZ 250, dok je stražnja bubanj promjera 150 mm s vanjskim smještajem pogonske poluge. Valjani čelični prstenovi zamijenjeni su prstenovima od lijevanog željeza, što povećava njegove radne kvalitete i trajnost.

Posebno za modele 125/150, tvornica Heidenau razvija nove stražnje gume u veličinama 3.25-16 i novi gazni sloj. Pogonski lanac je produžen sa 6,4 na 7,75 mm i smješten u zaštitnu cijev.

Poklopac motora je modificiran kako bi se prilagodio novom 5-stupanjskom mjenjaču. Mehanizam za uključivanje je dizajniran da spriječi pogrešno zahvatanje tijekom zaključavanja uključenog zupčanika. Obloge cilindara su promijenjene i gotovo su pravokutnog oblika, a broj rebara je povećan sa 9 na 11. Klip ima dva klipna prstena i produljen je za 5,5 mm. Tahometar pokreće izravno koljenasto vratilo. Spojka je multi-disk s potisnom oprugom, što osigurava dobar rad i smanjuje potrebnu ručnu silu.

Ovo je posljednji model MZ motocikala proizveden u DDR-u. Godine 1991 poduzeće je privatizirano, a od 1992. do 1999. godine. svi novi modeli lansirani su pod trgovačkim imenom MuZ (od Motorrad und Zweiradwerk - "tvornica za motocikle i vozila na dva kotača"). Godine 1999 vraćena je marka MZ.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Prvi motocikli MZ 125/150 debitirali su 1962

Novi MZ ETZ, lansiran prije točno 40 godina, odlikuje se brojnim tehnološkim i konstrukcijskim nadogradnjama, no poseban dojam ostavlja njegov atraktivan dizajn koji je potpuno ravan zapadnim konkurentima