Unatoč elektrifikaciji: Mercedes se vraća V8 i V12 motorima

Dok drugi proizvođači već pokapaju klasični motor s unutarnjim izgaranjem, Mercedes tipuje na njegov povratak alternator bosch pret.

Unatoč elektrifikaciji: Mercedes se vraća V8 i V12 motorima

Povratak u budućnost: Mercedes ostaje vjeran motoru s unutarnjim izgaranjem! Dok mnogi proizvođači zakopavaju motor s unutarnjim izgaranjem, Mercedes bira suprotnu strategiju: V8 i V12 motori će ostati sastavni dio asortimana modela – i čak će se poboljšati!

Na svojoj posljednjoj godišnjoj konferenciji za novinare, proizvođač sa sjedištem u Stuttgartu je pod motom "Ovladavanje transformacijom" najavio da će raditi na ekonomičnijim, bržim i snažnijim motorima s unutarnjim izgaranjem kako se svijet automobila transformira - te da se neće kladiti na potpuno električnu budućnost.

Posebno bi se trebali radovati ljubitelji dvanaestocilindričnog motora: legendarni 6-litarski biturbo V12 ostaje u ponudi marke. Iako samo na odabranim tržištima, nastavit će veličanstveno tutnjati u luksuznom Mercedes-Maybachu S 680 ili blindiranoj S-klasi Guard – čak i u vrijeme kada je glavni cilj smanjenje CO₂.

12 cilindara: Mercedesov zadnji bastion

Dok je BMW već odavno umirovio 12-cilindraše (ograničeno izdanje M760i, namijenjeno samo SAD-u, ukinuto je 2022.), a Audi se oprostio od W12 u A8 2017., Mercedes ostaje jedini njemački premium proizvođač koji je zadržao legendu V12. I ne samo to: 12-cilindrična jedinica iz Affalterbacha nastavit će se isporučivati talijanskom stručnjaku za hiperautomobile Pagani – za novi superautomobil Utopia.

AMG lansira novi V8

No ljudi iz Stuttgarta neće se oslanjati samo na dosadašnje uspjehe: V8 će biti moderniziran. AMG već radi na potpuno novom 8-cilindričnom motoru s električnom pomoći za buduće modele koji će koristiti novu platformu AMG.EA. Ova jedinica ne samo da mora biti moćna, već i zadovoljavati budući Euro 7 standard.

Ostaje redna "šestica" - 4-cilindrična s 48-voltnim "blagim hibridnim" sustavom

Iako nisu dane službene izjave o budućnosti šesterolinijskog motora, postoje neki dokazi koji upućuju na to da će ova jedinica biti zadržana. U isto vrijeme, Mercedes je najavio da će predstaviti novi 1,5-litreni četverocilindrični motor, dio 48-voltnog "blagog hibridnog" sustava.

Mali, snažni motor uskoro će proslaviti svoju premijeru u novom CLA-u – u kombinaciji s 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Pogon je razvijen u Stuttgartu zajedno s partnerom iz Kine.

Jedno je sigurno: veliki planovi elektrifikacije zasad ostaju na čekanju. Dok se drugi proizvođači i dalje u potpunosti oslanjaju na električne pogone, tvrtka sa sjedištem u Stuttgartu očekuje do 2027. 70 posto kupaca i dalje bira modele s motorima s unutarnjim izgaranjem i 48-voltnom tehnologijom. Do tada će električna vozila i plug-in hibridi činiti tek oko 30 posto prodaje.

Tvrtka sa sjedištem u Stuttgartu prvotno je planirala od 2030. godine prodavati samo električne automobile. nadalje – "gdje god tržište to dopušta". No s obzirom na trenutnu potražnju, taj je plan (barem za sada) povijest.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Povratak u budućnost: Mercedes ostaje vjeran motoru s unutarnjim izgaranjem! Dok mnogi proizvođači zakopavaju motor s unutarnjim izgaranjem, Mercedes bira suprotnu strategiju: V8 i V12 motori će ostati sastavni dio asortimana modela – i čak će se poboljšati!

Na svojoj posljednjoj godišnjoj konferenciji za novinare, proizvođač sa sjedištem u Stuttgartu je pod motom "Ovladavanje transformacijom" najavio da će raditi na ekonomičnijim, bržim i snažnijim motorima s unutarnjim izgaranjem kako se svijet automobila transformira - te da se neće kladiti na potpuno električnu budućnost