Uložili ste 200.000 leva u ovaj ekskluzivni 6-litarski W 126 AMG!
Ovaj Mercedes 500 SEL 5.0 AMG, kodnog imena Blueberry, nije samo jedinstven, već i automobil od povijesnog značaja za marku AMG. Unikatni 500 SEL uskoro će biti prodan na aukcij compresor supraalimentare bts turbo pret.

U sklopu Sealed Dropa, poznata aukcijska kuća RM Sothebys po prvi put široj javnosti nudi Mercedes 500 SEL 5.0 AMG. Trenutak je odabran vrlo pametno, jer je posebno u SAD-u euforija oko tzv Pre-Merger-AMG trenutno je vrlo ozbiljan: posljednjih su godina rani AMG-ovi postali pravi magnet za kolekcionare – koji su spremni platiti rekordne iznose. No, u ovom slučaju ne govorimo o "običnom" AMG-u, već o automobilu s povijesnim značajem. Saznajte cijelu priču o ovom jedinstvenom stroju!
AMG je bio božićni dar
Početkom 1980-ih, suosnivač AMG-a Hans Werner Aufrecht održavao je blizak poslovni odnos s izvjesnim Richardom Buxbaumom. Buxbaum, osnivač AMG North America, često posjećuje Affalterbach. U jednom od susreta s Aufrechtom spomenuo je kako nigdje u SAD-u nema Mercedesa 500 SEL u zanimljivijoj boji.
Ova neostvarena želja iskra je koja je "zapalila" projekt Borovnica. U srpnju 1984 Aufrecht je kupio 500 SEL u rijetkoj Lapis plavoj metalik boji (šifra boje: DB 932 H) – s namjerom da ga modificira za svog cijenjenog poslovnog partnera Buxbauma – i poslao mu je automobil kao božićni dar!
Budući da je raskošni W 126 trebao biti iznenađenje, Aufrecht je poduzeo neobičan korak: ponudio je Buxbaumu prodati standardni 500 SEL, koji je kupio od zastupstva Karla Russa. Buxbaum je pristao i očekivao isporuku automobila početkom 1985. godine. – a to znači da nema puno vremena za pripremu limuzine.
U jesen 1984. god. tim AMG-a prionuo je na posao i stvorio jedinstveni komad koji nazivaju Blueberry. Prvo, unutrašnjost od sive brušene kože zamijenjena je potpuno kožnom, uključujući čak i električno podesiva sjedala iz SEC-a. Ugrađen je i 4-kraki AMG upravljač, novi instrumenti, te novi ukrasni elementi. Zebrano drvo je ručno izbijeljeno, a zatim obojano u sivo. Ovaj složeni proces primjenjuje se na sve dijelove kao što su središnja konzola, ručica mjenjača i ploče vrata.
Izvana su izmjene još opsežnije. Uz full AMG body kit ugrađuju se 16 colni AMG Penta kotači koji su bili karakteristični za to vrijeme i trenutno su iznimno traženi. Zvijezda je lakirana u boji automobila, kao i svi kromirani dijelovi. Naslikan je čak i natpis "500 SEL".
Završetak u siječnju 1985
Ali samo optičko ugađanje nije bilo dovoljno. U Affalterbachu također ugrađuju sportski ovjes Bilstein, revidirani diferencijal s ograničenim proklizavanjem i potpuno novu generaciju, uključujući nove razdjelnike i dvostruke ispušne cijevi. Ukratko: 500 SEL dobiva kompletan paket poboljšanja od AMG-a.
Račun dokazuje da je Borovnica završena 11. siječnja 1985. godine. Dakle, početni cilj da se AMG finalizira i isporuči do Božića nije postignut. No, doduše s malim zakašnjenjem, početkom 1985. god. Aufrechtovi ljudi šalju fakturu AMG-u Sjeverna Amerika. Na njoj je mala napomena da se radi o božićnom poklonu za obitelj Buxbaum, koja je bila oduševljena velikodušnošću Nijemaca.
U ožujku 1985. god Jedinstvena limuzina stigla je u Buxbaumov dom u Sjedinjenim Američkim Državama i sljedećih 15 mjeseci korištena je kao službeni automobil, "školski autobus" i brzi taksi. Tijekom tog vremena, W 126 marljivo je skupljao kilometre – i nakon 15 mjeseci na instrumentnoj ploči je već bilo 15.365 milja (ekvivalentno 24.728 kilometara).
Obitelj Buxbaum vjerojatno bi još neko vrijeme nastavila voziti svoj AMG, ali u lipnju 1986. Milijarder Rick Cohen obraća se ljudima iz AMG North America s velikim zahtjevom: pronađite mu S-klasu u posebnoj boji. Budući da se Blueberry u tom trenutku pokazao jedinim W 126 atraktivnije boje, Buxbaum se nakon savjetovanja s obitelji odlučio rastati od automobila.
Cohen je koristio SEL kao svakodnevni vozač sljedećih pet godina i prešao mnogo kilometara na njemu. Limuzinu odvozi na redoviti servis kod Mercedesovog specijalista Johna Quaya. Kada je 1991. god Cohen počinje tražiti novi automobil, Quay odlučuje iskoristiti priliku – i nekoliko dana kasnije kupuje specijalni 500 SEL 5.0 AMG.
Buxbaumu, međutim, nedostaje S – i nakon njegove preprodaje, jednom godišnje traži od Quaya da mu proda auto natrag – ali bezuspješno. Novi vlasnik poznaje auto i njegov jedinstveni karakter. Vozio je AMG samo vikendima između 1991. i 2022. godine. a za sve to vrijeme prešao je samo 19.000 kilometara.
Visoka procijenjena cijena
U listopadu 2022. Buxbaum je već odustao od nade da će ikada dobiti svoj AMG natrag – ali dobiva iznenadni poziv od Quaya, koji mu nudi automobil – ali uz uvjet da mu vrati stari sjaj. Buxbaum je sa zahvalnošću prihvatio ponudu i odmah prionuo na posao.
Do 2024 500 SEL 5.0 AMG restauriran je bez uštede. Samo na opremu ispod haube potrošeno je više od 50.000 dolara, a na kozmetičke popravke još 46.000 dolara. Ukupno je uloženo oko 120.000 dolara u jedinstvenu AMG limuzinu koja trenutno ima samo 183.938 kilometara (114.294 milja).
S obzirom na ozbiljne investicije, procjena je 150-200 tisuća kuna. Dolar koji daje RM Sotheby's više se ne čini tako astronomskim. Pogotovo s obzirom na povijesni značaj ovog jedinstvenog AMG modela.
- 2025-03-14 - Škoda je objavila pregled svog SUV-a sa sedam sjedala
- 2025-03-13 - Toyota lansira šest novih električnih automobila u Europi u jednoj godini
- 2025-03-12 - Mercedes C 63 AMG (2010): Rabljeni automobil
- 2025-03-11 - Datsun 280Z: slika pristupačnog GT-a
- 2025-03-10 - BMW 745i (E65): pravi luksuz za 20.000 leva?
- 2025-03-09 - Hoće li Toyota lansirati mali Land Cruiser 2025.?
- 2025-03-08 - BYD gradi dronove i hangare u svojim automobilima
- 2025-03-07 - Barkas B1000: prvi i jedini
- 2025-03-06 - Formentor – dobar izbor
- 2025-03-05 - Test: BMW iX izvrstan je automobil za duga putovanja
