Barkas B1000: prvi i jedini

Godine 1955. Istočna Njemačka stekla je puni suverenitet i, kao rezultat te dugo očekivane privilegije, ušla u razdoblje zanimljivih i dinamičnih političkih i gospodarskih promjena. One su u punoj mjeri utjecale i na razvoj autoindustrije koja je stavljena na nove kolosijeke, pri čemu su predratni koncepti otišli u povijest, a svi zaštitni znakovi naslijeđeni iz istog razdoblja su promijenjeni. Tako je BMW/EMW postao Wartburg, DKW/IFA je preimenovan u Trabant, Phänomen je preuzeo ime Robur, a Framo se sada zove Barkas. U drugoj polovici 1950-ih iu 1960-ima, osim novih imena, proizvodi ovih tvornica automobila dobivaju i mnogo suvremeniji dizajn za svoje vrijeme, a jedno od posljednjih poduzeća koje je ažuriralo svoju proizvodnju je Barkas. Godine 1961 Predstavljen je potpuno novi model B 1000 koji se, kao i druga istočnonjemačka vozila tog razdoblja, odlikovao modernim izgledom, pouzdanošću i funkcionalnošću. Njegova proizvodnja započela je u tvornici izgrađenoj od nule u Chemnitzu (tada poznatoj kao Karlmarkstadt), izgrađenoj na mjestu stare tvornice Framo, čiji su pogoni demontirani nakon rata i prebačeni u Sovjetski Savez kao dio ratne odštete alternator spidan pret.

Barkas B1000: prvi i jedini

U početku je B 1000 pokretao trocilindrični dvotaktni motor snage 45 KS, također korišten u Wartburgu, čiji je koncept bio sličan onom predratnog DKW-a.

B 1000 je za svoje vrijeme bio zanimljiv i vrlo praktičan model, zahvaljujući velikoj nosivosti, pogonu na prednje kotače i neobičnom ovjesu, sličnom ovjesu Wartburga, koji se rijetko nalazi među konvencionalnim analozima na Zapadu.

Za cijelu povijest državne istočnonjemačke automobilske industrije, Barkas je ostao jedino vozilo sa sličnim funkcijama i mogućnostima, pa su stoga na njegovoj osnovi stvorene razne verzije i varijacije. Dostupne su varijante s ugrađenom platformom, kombijem, minibusom, vozilom hitne pomoći i drugim specijaliziranim verzijama. Zahvaljujući naprijed postavljenom motoru i pogonu na prednje kotače, iskorištenje prtljažnog prostora puno je učinkovitije i omogućuje mnogo više konfiguracija.

Barkas se proizvodi prvenstveno za potrebe državnih i javnih agencija, ali ograničene količine dolaze i do individualnih kupaca. U ovom slučaju, međutim, vrijeme isporuke doseže herojske razine, usporedivo s čekanjem Trabanta, koje varira između deset i četrnaest godina.

Unatoč ambicioznom početku, povezanom s lansiranjem potpuno novih istočnonjemačkih modela 1960-ih (kao što su Barkas B 1000 1961., Trabant 601 1964. i Wartburg 353 1966.), ovaj se povoljan trend nije uspio razviti, uglavnom zbog nedostatka financijskih sredstava. Planirana zamjena njihovim modernijim varijantama nije izvršena te su ostali u proizvodnji bez značajnijih vanjskih promjena sve do ranih 1990-ih.

Jedan od drugih glavnih problema naslijeđenih iz prošlosti vezan je uz očuvanje arhaičnih dvotaktnih motora, čija je zamjena izvršena tek krajem 1980-ih uz aktivnu suradnju Zapadne Njemačke. Neposredno prije završetka proizvodnje Barkasa 1991. godine, počinje se opremati 1,3-litrenim četverotaktnim motorom proizvedenim po licenci Volkswagena, a oznaka modela je promijenjena u B 1000/1. Između 1961. i 1991. proizvedeno je ukupno 175.740 Barkas B 1000 s dvotaktnim motorom i oko 1.900 s Volkswagenovim motorom.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

U početku je B 1000 pokretao trocilindrični dvotaktni motor snage 45 KS, također korišten u Wartburgu, čiji je koncept bio sličan onom predratnog DKW-a

B 1000 je za svoje vrijeme bio zanimljiv i vrlo praktičan model, zahvaljujući velikoj nosivosti, pogonu na prednje kotače i neobičnom ovjesu, sličnom ovjesu Wartburga, koji se rijetko nalazi među konvencionalnim analozima na Zapadu