Najsnažniji Renault u povijesti električni je automobil snage 540 KS.
Kao moderna električna obnova modela Renault 5 Turbo i Turbo 2 iz 1980-ih, Renault 5 Turbo 3E utjelovljuje inovativan, odvažan i natjecateljski duh marke aerisitor meyle pret.

"Brutalan automobil napravljen za relije, driftove i utrke, prilagođen cesti." Ovih nekoliko riječi ukratko sažima zadatak razvoja i konstruiranja Renaulta 5 Turbo 3E. Renaultov najsnažniji i najnapredniji osobni automobil utjelovljuje duh marke i njezinu posvećenost sportu i natjecanju.
Renault 5 Turbo 3E oživljava kultno naslijeđe Renaulta 5 Turbo i Turbo 2 iz 1980-ih, dva automobila koji su obilježili svoju modernost impresivnim reli sposobnostima i sada su vrlo traženi kao kolekcionarski automobili. Bili su to prvi francuski modeli opremljeni benzinskim motorom s turbopunjačem – tehnologijom koju je Renault uspješno uveo u Formulu 1 – i sada su vrlo traženi kao kolekcionarski automobili.
Ali to je i nešto više. Moderniziran, inovativan, električan i čak temperamentniji i moćniji od svojih prethodnika, on potvrđuje svoj identitet kao prvi iz nove klase automobila: mini-superautomobili. Baš kao i veća vozila, Renault 5 Turbo 3E može se pohvaliti impresivnim tehničkim specifikacijama (540 KS, 0-100 km/h za manje od 3,5 sekunde, karbonska nadgradnja, itd.), a istovremeno nudi visoku razinu personalizacije za ispunjavanje svih zahtjeva. Štoviše, minimalni omjer duljine i širine mu je 2,01, što ga svrstava u ligu superautomobila, ali u obliku kompaktnog sportskog hatchbacka.
Izgrađen na posebnoj platformi skrojenoj prema njegovim ambicijama i performansama, Renault 5 Turbo 3E je mini-superautomobil, koji zauzima poziciju uz Renault 5 E-Tech electric (gradski automobil) i Alpine A290 (sportski gradski automobil). Na ovaj način Grupa Renault primjenjuje formulu poznatu od 1980-ih s Renault 5, Renault 5 Alpine i Renault 5 Turbo: odvažan imidž i snažne karakteristike Renaulta, u kombinaciji s natjecateljskim duhom i iskustvom Alpine.
U isto vrijeme pojavljuju se druge komplementarne snage kao što su Ampere za softver i elektroničku arhitekturu i Mobilize za dvosmjerno punjenje (V2L i V2G), zajedno s nizom usluga koje olakšavaju električnu vožnju: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass i Plug & Charge. Neki partneri također pružaju svoju stručnost i znanje za ključne komponente kao što su motori u kotačima i nadgradnja od karbonskih vlakana. Renault 5 Turbo 3E stoga ima punu korist od transformacije Grupe Renault vođene planom Renaulution.
“Stvaranjem nove kategorije električnih 'mini-superautomobila' s Renaultom 5 Turbo 3E, Renault još jednom pokazuje strast i duh hrabrosti i inovativnosti koji su ga oduvijek pokretali. Ovaj bujni, odvažni model obećava najbolje karakteristike i osjećaje na dužini od samo 4 metra, što je bez presedana na tržištu. S ovim vozilom Renault nastavlja činiti električna vozila sve poželjnijima, dodatno proširujući svoju sposobnost da ponudi rješenja za svaku potrebu i svaku želju.”
Fabrice Camboliv, izvršni direktor marke Renault
Temperamentan dizajn za aerodinamičku učinkovitost
Izvana, Renault 5 Turbo 3E dizajniran je da izgleda poput superautomobila: temperamentan – o čemu svjedoče istaknuti prednji branik i prošireni stražnji blatobrani – bez ikakvog odstupanja od težnje za agilnošću i optimiziranom aerodinamikom. U električnim automobilima, aerodinamika igra važnu ulogu u učinkovitosti uz masu.
Dizajn Renault 5 Turbo 3E prirodno je inspiriran originalnim Renault 5 Turbo i Turbo 2. Neke značajke i karakteristike prepoznatljive su iz najnovijeg Renault 5 E-Tech Electric, poput stražnjih svjetala i bočnih retrovizora, ali glavna ideja koja stoji iza projekta je oživjeti ikoničko nasljeđe ova dva modela iz 1980-ih, korištenjem najsuvremenijih tehnologija za isticanje njegovih modernih značajki i optimiziranje performansi. Ovo je retro-futuristički koncept dizajna koji je već primijenjen na Renault 5 i Renault 4, oživljen kao Renault 5 E-Tech električni i Renault 4 E-Tech električni.
“Rekreirati legendarni Renault 5 Turbo i Turbo 2 hrabar je izazov. Sačuvali smo njihovu smjelost i natjecateljski duh integrirajući modernu tehnologiju i optimiziranu aerodinamiku za električnu eru. Svaka linija, svaki volumen izražava ravnotežu između izvedbe i karaktera. Više od počasti, Renault 5 Turbo 3E je stroj senzacija i emocija koje svatko može neograničeno personalizirati.”
Gilles Vidal, potpredsjednik, dizajn, Renault i Ampere
Kako bi se oživjeli geni modela Renault 5 Turbo i Turbo 2, Renault 5 Turbo 3E izgrađen je na novoj platformi s posebno razvijenom arhitekturom pogona na stražnje kotače. U usporedbi s Renaultom 5 E-Tech electric (3,92 m duljine i 2,54 m međuosovinskog razmaka), vjetrobransko staklo je pomaknuto unatrag, a međuosovinski razmak je produžen (2,57 m) kako bi se postigle doista izvanredne dimenzije (4,08 m duljine, 2,03 m širine, 1,38 m visine) koje ističu profinjene linije. Stup vjetrobranskog stakla, na primjer, kao da se ulijeva u prednje kotače. S ovim dimenzijama Renault 5 Turbo 3E ima dužinu gradskog automobila sa širinom superautomobila. Ovom kombinacijom stvara kategoriju "mini-superautomobila".
Sprijeda Renault 5 Turbo 3E zadržava isti raspored kao i njegovi prethodnici: pravokutna prednja svjetla – sada s LED tehnologijom – koja se spajaju s rubom poklopca motora, elegantna traka s tri središnja dijela i dva dodatna pravokutna svjetla, s izvornim dugim svjetlima koja su sada zamijenjena LED dnevnim svjetlima.
Aerodinamički razdjelnik smješten oko prednjeg branika i veliki usisnik zraka na poklopcu motora pomažu optimizirati potisnu silu za savršenu ravnotežu između prednjeg i stražnjeg dijela. Kako bi se povećala učinkovitost protoka zraka, usisnici zraka na stranama odbojnika usmjeravaju zrak ispred kotača, dok bočni usisnici zraka na stražnjim branicima usmjeravaju protok ispod svjetala, iza automobila. Ovo se odnosi na više bočne usisnike zraka. Donji hlade kočnice. Lijevi dovod zraka također skriva otvor za punjenje goriva.
Na bočnim stranama, specifični okvir se proteže duž stupova vjetrobranskog stakla i linije krova, spajajući se sa stražnjim spojlerom – referenca na originalne Renault 5 Turbo i Turbo 2. Aerodinamički razdjelnik prelazi preko karoserije između dva stražnja svjetla. Ispod odbojnika nalazi se difuzor, čija je učinkovitost maksimizirana dizajnom odbojnika koji je s obje strane proširen prema van.
Bez sumnje automobil s 2 sjedala i 2 vrata, Renault 5 Turbo 3E skriva 20-inčne kotače, od kojih je svaki opremljen električnim motorom, ispod proširenja blatobrana. Sva energetska elektronika je smještena između njih, dok je baterija smještena ispod poda. Ovakva arhitektura oslobađa puno prostora u prtljažniku – što je jedinstven prijedlog za takav sportski automobil – dok također spušta težište.
Tehnička arhitektura usmjerena na performanse
Kao i Renault 5 E-Tech electric, Renault 5 Turbo 3E razvijen je na platformi i arhitekturi posebno za električna vozila, s ciljem postizanja najviše razine performansi bez kompromisa. Cilj je učiniti automobil što lakšim u potrazi za neusporedivom agilnošću i brzinom u skladu sa standardima superautomobila, tj. 0-100 km/h za manje od 3,5 sekundi.
“Renault 5 Turbo 3E, najsnažniji i najučinkovitiji osobni automobil ikada u ponudi Grupe, fantastična je prilika za Alpine da pokaže svoju stručnost u inženjeringu, arhitekturi i razvoju električnih sportskih automobila koji nude agilnost i osjećaje u vožnji. Ovaj model također je vektor inovacije, pokazujući našu težnju izvrsnosti i inovacijama za električne automobile budućnosti.”
Philippe Krieff, izvršni direktor marke Alpine i glavni tehnički direktor Grupe Renault
Taj je zadatak povjeren Alpineu, čiji su inženjeri razvili specifičnu stručnost u električnim sportskim automobilima s modelima A110 E-ternity, A290 i A390. Inženjeri razvijaju posebnu aluminijsku platformu koja se može prilagoditi bilo kojoj arhitekturi. Za pogon biraju motore montirane na stražnjim kotačima (arhitektura pogona na stražnje kotače) zbog četverostruke prednosti:
Baterija se nalazi ispod poda, spuštajući težište i dopuštajući inženjerima za ugađanje i ovjes Alpine da u potpunosti oslobode svoje ideje za automobil, postižući maksimalnu agilnost, zapanjujuće performanse i impresivne mogućnosti drifta (s namjenskom funkcijom pomoći u driftu i okomitom ručnom kočnicom u reli stilu) za pravo uzbuđenje u vožnji. Iz istog razloga, nadgradnja automobila izrađena je od karbonskih vlakana – snažnog materijala male mase.
Renault 5 Turbo 3E ne teži ukupno više od 1450 kilograma, uključujući bateriju od 70 kWh. S agregatom od 540 KS. (2 x 200 kW) može se pohvaliti iznimnim omjerom snage i težine od 2,7 kg/KS, sličnim onome kod kultnih superautomobila. S očekivanim vremenom ubrzanja od 0-100 km/h ispod 3,5 sekunde i autonomijom od preko 400 km na cesti (WTLP kombinirani ciklus, homologacija u tijeku). Potpuno punjenje AC baterije traje oko osam sati s ugrađenim punjačem od 11 kW.
Za sportskiji doživljaj vožnje na stazi, Renault 5 Turbo 3E moći će odvoziti nekoliko brzih krugova pri najvećoj brzini do 270 km/h prije nego što započne brzo punjenje istosmjernom strujom do 350 kW zahvaljujući svojoj 800-voltnoj arhitekturi. Punjenje baterije od 15 do 80% trajat će samo 15 minuta. Prilikom pretjecanja, gumb na upravljaču osigurava povećanje snage. Drugi gumb omogućuje postavljanje rekuperacije energije kočenja na četiri razine. Naposljetku, sustav MULTI-SENSE ponudit će četiri načina vožnje: Snow, Standard, Sport i Racing, koji uključuje i funkciju pomoći u driftu.
Sportska, povezana unutrašnjost
Unutrašnjost pokazuje svoj sportski izgled s omotanim sjedalima i pojasevima u šest točaka, komponentama izrađenim prvenstveno od ugljika za smanjenje težine i vrhunskim materijalima kao što je Alcantara za sjedala i kontrolnu ploču. Vertikalna ručna kočnica u reli stilu dodaje završni dodir ovoj naelektriziranoj atmosferi.
Okrenuti prema vozaču, OpenR zasloni od 10,1 i 10,25 inča prikazuju informacije o vožnji, navigaciji i multimediji putem sučelja inspiriranog nadzornom pločom originalnih Renault 5 Turbo i Turbo 2. U isto vrijeme, oni pružaju moderno, povezano iskustvo vožnje koje se očekuje od automobila legalnog za promet, čak i onog sa sportskim karakteristikama. U tom smislu, sustav OpenR Link s integriranim Googleovim uslugama, već prisutan na Renaultu 5 i Renaultu 4 E-Tech electric, ponudit će pristup širokom rasponu Googleovih usluga, koje se kontinuirano ažuriraju tijekom vremena. To uključuje Google karte koje vozačima omogućuju planiranje putovanja kao i predviđanje naplate na putu do odredišta.
Potpuno prilagodljiv izgled
Renault 5 Turbo 3E bit će dostupan u raznim bojama eksterijera i interijera, od kojih neke podsjećaju na poznati izgled Renaulta 5 Turbo i Turbo 2 iz prošlosti, poput Rouge Grenade, prisutne na serijskim modelima, ili žute, bijele i crne trkaće livreje modela za reli "Tour de Corse 1982". Također će biti dostupne nove opcije u stilu "džentlmena vozača" ili sa suvremenim zvukom.
U isto vrijeme, kupci će dobiti širok izbor mogućnosti personalizacije, u rasponu od vanjskih boja do interijera (sjedala, nadzorna ploča, paneli vrata, središnja konzola, itd.). Zajedno s Renaultovim dizajnerima, moći će kombinirati varijante kako bi stvorili vlastiti doista jedinstven automobil.
1980 numeriranih brojeva
Izniman automobil za zahtjevne kupce zahtijeva izuzetan marketinški pristup! Renault 5 Turbo 3E nudit će se na nekoliko ključnih tržišta, uključujući Europu, Bliski istok, Japan i Australiju, u seriji od 1.980 jedinica – u znak počasti godini lansiranja originalnog Renault 5 Turbo – a svaki automobil u seriji bit će numeriran. Kupci će moći odabrati njihov broj prilikom narudžbe. Narudžbe će se otvoriti sljedećih tjedana, a prve isporuke planirane su za prvu polovicu 2027.
Tehnički podaci
Dimenzije i težina
Duljina: 4,08 m
Širina: 2,03 m
Visina: 1,38 m
Međuosovinski razmak: 2,57 m
Razmak od tla: 118 mm
Masa: 1450 kg
Platforma
Posebna električna platforma
Arhitektura od 800 volti
Pogon i baterija
Elektromotori ugrađeni u stražnje kotače 2 x 200 kW (540 KS / 4800 Nm)
Litij-ionska baterija kapaciteta 70 kWh
Domet do 400 km prema WLTP
Punjači
AC dvosmjerno, 11 kW (AC vrijeme punjenja: 0-100%: 8 sati)
DC, 350 kW (DC vrijeme punjenja: 15-80%: 15 min)
Dinamika
0-100 km/h: < 3,5 sek
Najveća brzina: 270 km/h (na stazi)
- 2025-03-16 - Nikola Szolov osvojio je prvi bod ove sezone u Formuli 3
- 2025-03-15 - Uložili ste 200.000 leva u ovaj ekskluzivni 6-litarski W 126 AMG!
- 2025-03-14 - Škoda je objavila pregled svog SUV-a sa sedam sjedala
- 2025-03-13 - Toyota lansira šest novih električnih automobila u Europi u jednoj godini
- 2025-03-12 - Mercedes C 63 AMG (2010): Rabljeni automobil
- 2025-03-11 - Datsun 280Z: slika pristupačnog GT-a
- 2025-03-10 - BMW 745i (E65): pravi luksuz za 20.000 leva?
- 2025-03-09 - Hoće li Toyota lansirati mali Land Cruiser 2025.?
- 2025-03-08 - BYD gradi dronove i hangare u svojim automobilima
- 2025-03-07 - Barkas B1000: prvi i jedini
