En réponse à Saab 98-Prototyp, pour le véhicule automobile utilized
Krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća švedska tvrtka Saab bila je u usponu. Godine 1968., nedugo nakon spajanja sa Scanijom, predstavljen je potpuno novi Saab 99 vrlo modernog izgleda, a stari dvotaktni motori zamijenjeni su četverotaktnim britanskim Ford V4 i Triumphima. U ovom razdoblju dinamičnog napretka, čini se da se karijera prilično zastarjelog modela 96 već bliži kraju, ali se upravo tada pojavljuje neočekivani razlog za nastavak njegove proizvodnje. To proizlazi iz činjenice da je cijena novog Saaba 99 previsoka i tvrtka ne želi riskirati da se odrekne svog arhaičnijeg, ali puno pristupačnijeg starog modela. Tako je donesena kompromisna odluka da se njegova proizvodnja nastavi, a posljednji dvotaktni Saab 96 proizveden je 1968. godine, nakon čega se počeo opremati Fordovim motorom. Ovaj potez se čini smislenim, no u međuvremenu je dizajn automobila već previše staromodan, a to se počinje odražavati na razinu prodaje, unatoč niskoj cijeni pompa de apa valeo pret.
U međuvremenu, Saabov glavni dizajner Sixteen Sasson razvio je moderniziranu verziju modela 99 sa zakošenim stražnjim dijelom, čija je proizvodna verzija debitirala 1973. godine. s imenom Combi Coupé. Od standardne limuzine razlikuje se svojim karakteristično oblikovanim profilom, koji je nešto između masivnog hatchbacka s pet sjedala i sportskog coupea s troja vrata. Tada se rodila ideja da se na istom principu modernizira stražnji dio Saaba 96, tako da je automobil dobio nešto moderniji i atraktivniji izgled.
Projekt je vodio Sassonov nasljednik Björn Envall, a temeljio se na grafičkom prijedlogu industrijskog dizajnera Alberta Wallenbredera iz rujna 1973. godine. Konačni dizajn prototipa, temeljen na Saabu 95 (karavanska verzija modela 96), izrađen je u suradnji s talijanskim proizvođačem karoserija Coggiola 1974. godine. Ovo malo poznato partnerstvo datira iz 1970. godine, kada je složena kreativna simbioza švedske domišljatosti i talijanske izrade rezultirala sportskim kupeom Saab Sonett III.
Osim skladnog i vrlo atraktivnog izgleda, prototip Saaba 98 fascinantan je relikt Saabove povijesti. To je jasan dokaz izazova s kojima se švedska tvrtka morala suočiti prije pola stoljeća u nastojanju da se prilagodi svijetu automobila koji se brzo mijenja. No, pokazalo se da upravo zbog čudnog konzervativno-futurističkog dizajna ovaj prototip previše odudara od Saabove pravocrtne marketinške filozofije. Tako je sredinom 70-ih ova zanimljiva ideja zauvijek potonula u povijest, a 1980.g. proizvodnja klasičnog Saaba 96 konačno završava Koliko je poznato, Saab 98 napravljen je u nekoliko primjeraka, jedini koji je do danas preživio izložen je u muzeju tvrtke u Trollhättanu.
- 2025-01-20 - ¿En B8 GT, vil Alpina en model?
- 2025-01-19 - Aucune idée
- 2025-01-18 - Je li to VW T-Roc?
- 2025-01-17 - Viszakeittja : fourgons i Volkswagen Bora à Los Angeles i salonski automobili
- 2025-01-16 - Lancer, Schneller, Neuwertiger Carrera GT
- 2025-01-15 - Reconditionneur de BYD Toyota en vente au Japan
- 2025-01-14 - Udaljenost između Szófia-Várna i Szófia-Várna je 70 km
- 2025-01-13 - BMW s iDrive tehnologijom (VIDEO)
- 2025-01-12 - MZ ETZ 125/150 : en argot Sotsa kétkerekű
- 2025-01-11 - Postoji Alfa Romeo model 2025. godine.